spindelinvasion…


skulle jag nog dö av obehag om jag hade de här hemma

skulle jag nog dö av obehag om jag hade de här hemma

Jag gillar mina drömmar på natten. När jag har några, för de senaste åren har inte varit särskilt många. Jag gillar även de otäcka. Förutom den som jag hade i natt. Får rysningar tom med nu.

Först var jag på bio. Filmen avbröts och in kom 4 bastanta tanter av babusjka typen(ryska dockor som kan stoppas in i varandra) . 2 på vardera sidan. De hade röd sjal runt den tjocka midjan.  De tågade fram till första raden och tog 3 unga tjejer vid örat och de leddes ut. Tjejerna var stupfulla. (hatar när folk är fulla)

Den andra drömmen utspelas i skogen, där vi är på nåt konstig krigsövning.  När vi fick lite paus från den ädla konsten att att lära oss att ha ihjäl varandra, tog vi en promenad på en stig. I ögonvrån ser jag hur en död möss på marken flyttas snabbt av några insekter. Vilket jag tycker är märkligt så jag påpekar till de andra och vi stannar för att kolla nogrannare de märkliga insekterna.

Det borde vi inte ha gjort.  De var hoppspindlar (vet inte om det är det rätta namnet, men de hoppar och jag tror att de finns på riktigt) och de hoppade rakt upp från marken täckte min ansikte och ögon.

Skräcken jag kände går ju inte att beskriva, men den väckte  mig.
Och t.o.m nu  känner jag  hur de sprang över mig.

2 tankar om “spindelinvasion…

  1. Ja fyyy… spindlar är min stora skräck och jag är övertygad om att jag också skulle dö av just skräck, om de hoppade på mig!
    Jag har spindlar som kommer i mitt badkar eller på badhandduken ibland och även om de inte är SÅ stora som den på bilden, är det alldeles tillräckligt!!! Brrrr

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.