den flitige…

… Hårt arbete både från mig och från dem. Full av honung svischa runt kan inte vara så lätt. Från min del krävdes mest bara  tålamod.

bin...foto: Antonia B copyright 2011

bin...foto: AntoniaB copyright 2011

Fascinerande hur stora ögon de har skaffat sig om det är inte ögonskugga de använder på morgnarna. Kan duga som hår ersättning också . Lätt. Men pollen är små så det behövs väl förstoring och förstärkning antar jag. Jag kan ju inte så mycket om insekter så garva inte om jag är ute och far.

4 reaktioner på “den flitige…

  1. hej! jag landade här av en slump. verkligen fina bilder på din blogg. föll speciellt för dom i det här inlägget. insekter är fascinerande och svåra att fotografera! tycker jag.
    tittar säkert in igen. ha en bra dag :)

  2. Intressant med insekter. Myror och bin. Dom arbetar och arbetar. Suger sött. Bara socker som gäller i naturen. Men då kallas det nektar. Fina bilder. Den understa är riktigt kul. Är de tagna med ditt nya objektiv?

Kommentera mera, tack! :)

