i mina sista timmar…


Enligt förståsigpåare går jorden under 18.00 . Säkert. Det stod ingenstans om det var svensk tid  eller amerikansk tid. Faktum är att det finns en hel del människor som tror på vad som helst. Jag råkade på några som glatt sjöng halleluja med absolut inlevelse i Humlegården.
Delvist tycker jag att de är patetiska men å andra sidan är bra mycket bättre än om de var ute och slogs. Ingen blir skadade av deras heliga sånger.

kanske går jorden under...foto: AntoniaB © 2011

Undrar hur de kommer bota besvikelsen om dem måste leva vidare i den tunga jordelivet. Men de inte behöver misströsta de får en ny chans i december 2012.

Allemansrätten är en fin sak i Sverige. Vore synd om den försvann. Så jag antar att de här inte heller har gjort nåt fel när de slog upp tältet för övernattning i Humlegården. Och inte blev de störda av halleluja heller. 🙂

allemansrätten…foto:AntoniaB © 2011

Andra vara bara glada och verkade njuta av en fin morgon. Eller så ville hon bara utnyttja de sista tiden att äntligen kunna göra precis som hon ville. Ingen anklagelse här inte. Full fart var det på henne.

jag är glad...foto: AntoniaB © 2011

Och eftersom det mesta av tokerierna kommer från USA likväl politiska som andliga så fick jag nästan en flashback vid Nybrokajen.

foto: AntoniaB © 2011

Sista bilden har ingenting med vår speciella undergångs dag, men då var den lite avvikande så får den trängas med dem andra.

foto: AntoniaB © 2011

Kul att de har nu äntligen uppfunnit mönstrade färg. Allt blir såååå mycket enklare i den kvarstående timmarna vi har till vår förfogande 😉
Halleluja!

AB

Uppdatering dagen efter: Jorden är intakt och de domedagstroende har fått en gnutta hopp tänt då den islandska vulkanen Grimsvötn fick sin utbrott tydligen runt 18.00. Fast det ser ut att det var en litet fjutt i universum och nu sörjer de som hade tron.
Jag själv kan inte ens känna glädje då är det så sorglit med dem religiösas infantilitet. Jag säger bara—-> lev och låt att leva!

AB, Expressen, Expressen, DN

4 tankar om “i mina sista timmar…

  1. Gillar som vanligt dina bilder, härligt med streetfoto. Ja det där med undergången får mig att le, inte klokt vad folk kan få för sig. Man förvånas som vanligt över att människor går på det om och om igen..

    Gilla

  2. Pingback: En chefspappas vardag… » Tänk att vi lever… Otroligt!

  3. haha, jag missade detta totalt 🙂 Det har tydligen sina fördelar att inte läsa så mycket i tidningar.
    Verkligen roliga bilder! 🙂 Jag saknar Stockholms ”tokighet”, man känner sig så normal där! 😉

    Gilla

  4. Kul bilder! Ganska övermaga att tro att just vi ska få vara med om jordens undergång. Nä, vi blir nog kvar ett tag till. Mannen med hatten som kommer ur tunnelbanan kunde vara hämtad från Amerika. Det är nog förbjudet att tälta i parken. Men man kan ju försöka och om man tror att jorden ska gå under är nog allt tillåtet dom sista timmarna. 😛

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.