små djävlar på semester…men varför?


Äntligen hemma. 2,5 kg tyngre men  utvilad. Något brun. Inte alltför mycket, då det ösregnade så det blev översvämning. Kanske laddar upp nåt film senare om jag kan räkna ut hur man gör det från min kamera. Det funkade ju inte förr filen blir alltför stor.

Om någon vet råd blir jag glad.

Tyvärr andra dan började tandvärken och den håller än. Och min tandläkare är också på semester. otur.

Hemresan var det jobbigt med en skrikande bebis  framför mig. Föräldrar måste vara jävligt egoistiska som ständigt ska dra med halvårsgamla runt i världen för det är inget vidare att stanna kvar i Sverige några år medan ungen blir något år äldre. Särskilt roligt blir det när planet inte kan avgå i tid och alla blir griniga. Stämningen blir definitivt inte bättre när några decibel hackar på folkets  hörselgångar.

I dagens moderna samhälle kan man inte ha särskilda plan för föräldrar med barn. Eller en avdelning där föräldrar kan sitta med sina barn. Kanske skulle bli rent allmänt lugnare när barn kan vara bland barn.  Vad vet jag egentligen, förutom att det är jobbigt att höra ljudet skära igenom ben och märg. För öronproppar hjälpte inte.  Som tur ingen kunde läsa tankar, för nog hade jag blivit lynchad och överlämnad till polisen.

Saknade min dator…men har bestämt mig att INTE besöka nåt nätkaffe. Inte ens i hotellet kollade jag datorn.  Vet inte om det var nyttigt, men nu har jag mycket att säga, och vet inte om det går baklänges. Få se.

Bilder ska också komma. Kanske inte allihopa det blev närmare 3000 stycken.

Hej alla som ni brukar läsa och ännu mer hej på alla som brukar kommentera. Jag har saknat er också. nu får jag gå och läsa i kapp vad andra har skrivit under månadens gång.

Följ min blogg med bloglovin

6 tankar om “små djävlar på semester…men varför?

  1. Halloj jag har inte slutat med min WP blogg, bara det att den kraschat och jag väntar på att dom fixar det. Jag bloggar bara ibland på Aftonbladet, kan inte låta bli *L*

    Gilla

  2. Välkommen tillbaka! Hoppas det var skönt att komma hem till mamsen och papsen. Flyga med babysar är nog ingen hit. Har inte haft små barn själv med på flyg – men sett andra som håller på. Och man får tacks gud om man slipper dom intill sig. 15 rader bort kan gå för sig.
    3 000 bilder. Oj, vad du måsta ha fotat. Men det går fort med digitalen.

    Gilla

  3. Välkommen hem, du har varit saknad här…själva så har vi varit på Öland och gottat oss, så jag ska inte klaga, sol hela tiden. Håller med dig vad gäller ungar o flyg och andra resor.

    Min blogg har kraschat så du får väl kika in nån gång i framtiden, ha det gott.

    Gilla

  4. Välkommen tillbaka 🙂
    Tänk att jag missade att du skulle resa. Funderade på vad som hade hänt.
    Jag håller med dig vad gäller bebisar på resor. Det kan inte vara roligt för barnen heller. Själv fick jag flyga ofta med mina söner när de var 6 och 9 år. Jag bodde ett tag i andra länder och åkte hem med jämna mellanrum.
    Inte ens då tyckte jag att det var roligt, det kan jag lova och inte pojkarna heller för den delen.
    Men de var ”relativt” tysta medan de trampade på mina nerver. 12 timmars resor blev det varje gång, usch….

    Gilla

  5. Tack för besöket. Mm, rosor är som sagt alltid fina och jag gillar rosor. Intressant lässning på din blogg. Hoppas du får en bra dag.

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.