det blåser överallt…


Vissa dagar är värre än andra. Idag trots fint väder gick ju inget enligt planerna. Tog en liten fotopromenad, som tur hade jag en skön jacka med kapuschong, för det behövde. Det blåste så att jag fick hålla mig i min jacka och mellan varvet trodde jag att min medfödda peruk skulle åka av. Turisterna på Riddarholmen ville knappt ur bussen.

Sen skulle jag handla på Svanström (kontorsmaterial) självklart hade de en inventeringsdag idag.  Kollade 2 butiker. Båda stängt. Sen jagade jag öronproppar då grannarna är förstås hemma igen, och min behöver nya proppar.
Alla dessa jävla apotek. Det fanns storlek smal och storlek large överallt. Vart tog storlek medium vägen? Alla apotek har samma utbud och samma priser. Kan någon förklara varför ska man ha så många olika.  Och varför konkurrerar de med priser.  Och så skulle jag hämta recept belagt medicin också. DET gick ju inte. Heller. Systemet var utslaget typ överallt.
Det säger ju en hel del hur sårbar den här datoriseringen är.
Nu var det en uppdatering som gick snett och slog ut systemet över större delen Stockholm.

Den dagen terrorister överger döden och  inte tänker enbart med bomb i hjärnan, utan ger sabotage  en ny dimension, kommer vi nog få ett mindre helvete.

Nåväl, imorgon är en ny dag och dagen avslutar jag med en hel del onyttiga godis som kompensation för ärende som inte blev så lyckad.

havet stormar...foto: AntoniaB © 2011

havet stormar...foto: AntoniaB © 2011

skuggvärld...foto: AntoniaB © 2011

 

2 tankar om “det blåser överallt…

  1. Vilken bluff med alla apotek. Vad ska det vara bra för? Otroligt. Så sårbart allt är. Och Obama som vill inskränka nätet. Hur ska det gå till? Hur ska det gå? Då stannar ju samhällena av totalt.

    Gilla

    • Jag blir irriterad varje gång jag går in en s.k. apotek. Har kollat olika då det finns nu en på varje gatuhörn. Men priserna är det samma i alla apotek, så varför ska de heta Hjärtat och Droghanden och DocMorris, MedStop osv. Fånigt var det med hela påhitten. Lika gärna kunde dem öppna bara flera apotek under samma regi och då kanske behöver inte heller vänta att de tar in medicinen som doktorn har ordinerat. Har råkat ut för det några gånger.

      Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.