vad finns det att glo?…


Folk i allmänhet och amerikaner i synnerhet blir bara konstigare och konstigare.. Nu kan man läsa att människorna vallfärdar  till huset där Dominique Strauss-Kahn sitter i husarrest. Vad finns det att glo på Dominique Strauss-Kahn´s husarrest i New York. Har inte folk  bättre för sig?

Ja…det är ju stor skillnad mellan folk och fölk. Har du pengar och makt då kan du göra det mesta och komma undan med den. Nu jobbar Kahn´s försvarare så svetten lackar. Han ska rentvås oavsett om anklagelserna är sanna eller ej eller åtminstone mildra anklagelserna. Familjen ställer upp, likaså vänner och nära bekanta. Ja, vad skulle de göra?  Särskilt familjen?

Just detta fall visar tydligt att har man pengar så behandlas man annorlunda. Justitia har kikat lite under ögonbindeln. För hon ofta avbildas med ögonbindel som ska visa att alla  är lika inför lagen. ALLA. Men så är ju givetvis inte. Money talk.

Expressen

6 tankar om “vad finns det att glo?…

  1. Ja, herregud! Hur folk är. Ska vi åka dit och glo? Broadway 71 var visst adressen. Undrar hur hans fru Anne mår? Nej, jag har inte gjort något säger Kahn. Jag vet älskling! Jag tror på dig! Sperman är nog inte din. Allt är fake! Honey!

    Nej, pengar stinker inte. Med pengar kan du köpa allt. Precis allt. Det är för sorgligt. Men lyckan är inte att vara rik. Tror Kahn är tom i själen. Han skulle nog bli lyckligare om han fick hugga lite ved.

    Gilla

  2. Jag gråter hellre i en Rolls Royce än i en Volkswagen, lär fransyskan Francoise Sagan ha sagt. Men money stinks. Finns det exempelvis något galnare juridiskt än att bli fri mot borgen? ”Folk i allmänhet och amerikaner i synnerhet blir bara konstigare och konstigare…”. Jag hör till dem som nog tycker att svenskarna är bland de mest amerikaniserade folken i världen. Så konstighetsfaktorn kommer nog skjuta i höjden här också …

    Gilla

    • Pengar med måtta så att det räcker till en Rolls säger man inte nej till. 🙂
      Jasså …money stinks….i mitt hemland använder ett annat uttryck istället. Nämligen ”pengar luktar inte”. Tror inte att jag behöver förklara, men…den avslöjar inte i vilken skit den har grävts upp.

      Gilla

  3. wow, och jag trodde jag hade tråkigt 😉 folk har verkligen inget bättre för sig…
    Ja, vi är inte lika inför lagen, tyvärr 😦 Det är pengar som styr men ändå skulle jag inte vilja vara rik… Pengar verkar förändra människor, de tappar sin själ… Jag vill ha det bekvämt och gärna lite pengar åt sidan men jag behöver ingen lyx. Nu är mitt liv i och för sig lyxigt i jämförelse men folk i fattiga länder men du förstår nog vad jag menar…

    Gilla

    • Vissa har verkligen ingenting i sitt liv. Jag tror inte heller längre att pengar gör en lycklig. Det trodde jag dock när jag var yngre och antagligen omogen. 🙂

      Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.