antiklimax som vanligt…


Heja Norge

Heja Norge

Sverige trodde som vanligt att man kammar hem en hög placering, men det är Norge som håller på att vinna. Jag har inte röstat för jag hade aldeles för många favoriter. Norge, Sverige, Albanien, ESTLAND, Armenien bara för att nämna några.Gillade tom Rysslands bidrag eller Ukrajnas…

Märkligt hur individualismen blev till uniformalism. I en sammanhang som Eurovision vill ju alla vara ensamma med sina out-fit.

Det lyckades inte den här gången, då den lilla vita tog  över istället för det lilla svarta. Samt amiral jackan hade också en revivel.

Ryssland slog stort och la 340 miljoner mot det mer brukliga 80 miljoner på evenemanget. Och de vet hur folket ska roas. Jag vet inte hur mycket biljetterna brukar kosta, men här kostade den  dyraste biljetten 100 000 kr. Då ingick både kaviar och champagne i priset.

Ryssland vill visa förstås att de kan stora evenemang som faller väst i smaken MEN; MEN…

homofobin är stor i landet och 35 stycken vågade sig ut i en mini PRIDE, kallades snabbt in 150 poliser för att snabbt angripa den onda med den effektivitet och brutalitet man kunde förvänta sig. Ingen utveckling där inte. Det är en hel del de har att lära sig. Typ acceptans.

Även jag måste öva något på den, då jag har svårt att acceptera att de flesta eller i alla fall alltför många inte kunde sjunga…Det borde för helvete vara ett krav att de kan hålla en ton. Falsk sång är ju inget vidare.

Men idag är nog viktigare med vulgaritet och  utseende  än tonsäkerhet…

JA, Norge vann och Sverige hamnade på 21-a plats.  Sånt är livet. Och nu kan vi koncentrera oss på nya saker…

SvD, DN

5 tankar om “antiklimax som vanligt…

  1. Jasså, vann Norge! Jag såg inte eländet. Kul att Norge vann måste jag säga. Malena är snygg – men passar sån snudd på klassisk musik som hon sjöng in på detta spektakel? Nej, tydligen inte. Hon var för vit och ren på något sätt. I alla fall på bilderna. Kanske ohlund har rätt. Svart hår till vita klänningen – eller tvärtom hade nog hjälpt upp det hela.

    Gilla

  2. Kul inlägg, Antonia! 🙂

    Det var skojigt att Norge vann melodifestivalen.

    Själv tycker jag dock att Sveriges bidrag var bättre.

    Malena både sjunger bra och är vacker.

    Att det inte skulle gå hem var tyvärr rätt väntat.

    Blondiner betraktas allmänt i Europa som korkade knasbollar och osminkade kvinnor betraktas vanligen som kommunister som vägrar att anstränga sig.

    Tyvärr spelar ju utseendet och framförandet stor roll i en sådan här typ av show.

    Hade jag varit Malenas rådgivare till finalen hade jag uppmanat henne att färga håret svart och sminka sig ordentligt.

    Dessutom hade hon kunnat gapa lite italienskt hest någon gång. Nu blev det för snällt.

    Här i Sverige älskar vi den tysta rena osminkade naturen och att kunna höra änder snattra och vattnet som kluckar.

    De flesta i Europa känner inte till detta.

    Men nu fick ju inte Sverige rösta, men visserligen våra nordbor.

    Men hur många är dessa på en kontinent med en halv miljard?

    Bra dock av Ryssland att genomföra evenemanget så bra och samtidigt kunna rensa bort avskummet från gatorna.

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.