mitt lösenord sparas inte…varför?


Varje gång jag startar datorn måste jag logga in på nytt på min gmail-konto.Trots att jag bockar in att datorn ska komma ihåg min lösen. Men den  gör inte det. Jag måste skriva in både användarnamn och lösen.Gång på gång på gång…

Likadant är det på datorn på jobbet.

Så var det inte förr. Därför  undrar jag nu om någon vet vad har hänt?

Follow Divage

divage2

10 tankar om “mitt lösenord sparas inte…varför?

  1. Hmmm…..din ”postComment-knapp” syns inte i min webläsare…jag måste leta med musen tills det kommer en ”hand” och klickar då…

    Gilla

  2. Jag tror också att du råkat klicka ur ”spara kakor för webplatser” under Vektyg/Inställningar/”tillåt att webplatser lagrar kakor”

    Gilla

  3. Har du Firefox som webbläsare? Där brukar man ju kunna välja att låta Firefox spara inloggningsuppgifterna, så att nästa gång man ska logga in, så är allt redan ifyllt och det är bara att klicka på ”login”.
    Det tycker jag i alla fall är en bra grej.

    Fast det kanske inte är det problemet du har. Konstigt.

    Gilla

  4. Men det är kanske bra att man måste logga in. Tänk om dörren står öppen hela tiden annars och maskar och andra virus slinker in. Inte vet jag. Men kanske bästa att stänga dörren varje gång.

    Gilla

  5. Loggar du ut innan du stänger datorn? Gör inte det så får du se vad som händer nästa gång du startar datorn. Som sagt – man borde ha en datanörd i byrålådan. Det är det enda jag behöver. Var köper man en sån?

    Gilla

  6. Men det har ju fungerat förut. Har rensat också. Har Ccleaner som är praktiskt att ha. Och den raderar inte bort inloggningar men en hel massa annan skit.

    Jobbigt,och dessutom ödslar man tid i onödan.

    Gilla

  7. Kanske du inte tillåter cookies eller nåt sånt – eller måsta ha en uppdatering. Fråga Lunken.

    Tömmer du ditt cache ibland? Gör det. Gå till Verktyg och sen internetinställningar och kolla där. Töm temporärar filer eller vad det står. Det gör jag ofta.

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.