Mirakelkräm eller bara bluff?


Mirakelkrämen No 7 Protect & perfect beauty serum från Boots har äntligen kommit till Sverige. Kan jag läsa i tidningen. Har röjt stor uppmärksamhet världen över. Kvinnorna rensat hyllorna överallt och på vissa ställen fick man ha tom vakter, så att uppehålla ordning bland kvinnorna.

Själv är jag ganska skeptisk då jag har provat mycket i mina dagar för jag jobbar ju med hudvård (www.divage.se)sen 20 år tillbaka. Det blir en del av jobbet. Så genom en bekant skaffade jag också ”mirakelkrämen”.

För tanken i mitt huvud var att någon gång måste
väl ryktet vara sant. Att det måste finnas lite sanning i rykten om kvinnor går i handgemäng för att få tag i en liten tub.

Jag kan berätta att den varken är bättre eller sämre än vilken annan hudkräm. Att slåss för krämen, eller stå i långa köar, eller ens överväga att byta ut det man redan har hemma på hyllan är onödig.

Vad man har sett är nog en skicklig marknadsföring. En liten artikel i någon tidning skriver upp krämen. Tidningar som skriver om dessa produkter kollar sällan fakta, de förlitar sig på vad man berättar. Sen har en annan tidning läst om ”mirakeln”, så de vill också självklart skriva om den. Och cirkusen är igång. Kvinnorna köper. Masshysteri, då alla vill ju ha just den krämen. Ingen vågar säga att man inte får den effekten som man tror att man ska få. För alla andra fick det ju…då måste väl jag också bli bättre. Kanske tar det lite längre tid för mig. Den är nog så bra som sägs. Tålamod.

Nu kan man köpa krämen även här i Sverige på www.eleven.se

Eller passa på och åka ner till Europa och tömma hyllorna på deras stora reafester

5 tankar om “Mirakelkräm eller bara bluff?

  1. Jag vet!!! Jobbar själv i butik och kan säga att innan jul afton var det både män och kvinnor i alla åldrar som köpte den! De tog slut fort och då stod den bara bakom kassan, alltså var det bara de som frågade som fick köpa den!
    Helt sjukt!

    Gilla

  2. Tror aldrig på sådana där krämer jag, usch. Det finns inga mirakel, bara naturlig skönhet att vårda. 🙂 Anser jag, dvs. 🙂
    God jul!, eller Kellemes karácsonyi ünnepeket, och gott nytt år. 🙂

    Gilla

  3. Tittar in till Dej för att önska Dej en Riktigt GOD och Fridefull jJUl!!

    Du kanske gör som jag .. firar minimalt…. har inte ens köpt skinka!!! Ska bara gå över till sonen på julaftonen… och äta lite . sedan blir det underbart att sitta hemma i lugnet och läsa ttta på lite dvd filmer jag köpt och kanske sticka lite ..
    Och absolut inte glömma kela med Otto o Åskar … det ser de nog till att det blir gk´jort ! Alltså ..en varm stor Julekram från oss tre här … Elle

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.