glaset som sprack.


på golvet…
i diskhon
och på…

Otäckt när ett glas exploderar i ens hand. Varför? Har ingen aning om. Spänningar i materialet. Det har hänt förr också, men då var det glasets botten som åkte av när jag sätt på soffan. Och all vatten åkte ur. Såg rätt så löjligt ut framför allt jag.

Glasbitarna på bilden skadade mig inte, men det tog tid att städa upp. Värst var det de som hamnade i diskhon, för några åkte ner dessutom i röret. Blev inte så glad över den delen. Det är rätt så fascinerande att det ser så mycket mer ut än vad man skulle förvänta sig av en 2,5 dl glas.

14 tankar om “glaset som sprack.

    • Lite kusligt var det allt. Och framför allt att man inte visste på vilken ende man ska redda situationen.
      Tack, jag brukar köpa sopskyffel av den vackrare formen på antikbodar. Roligare att skyffla.

      Gillad av 1 person

  1. Duralexglas som ska vara härdade brukar explodera ibland, men det var länge sen vi hade sådana. Men jag läser att det här var ett kristallglas. Inte kul när skärvor hamnar i avloppet. Tur att du inte skar dig när glaset gick sönder i handen! Jag tycker om sista bilden där skärvorna på något sätt harmonierar med den vackra skyffeln.

    Gillad av 1 person

    • Nu när du nämnde duplex så var nog duplex. Det var då jag tog fram kristallen för att ersätta det sprängda glaset.
      Skärvorna är fortfarande kvar i rören. Sen de satt in nysorts slutrör i köket och nu senare även i badrummet kan jag inte tömma den som med den gamla droppformade som man bara enkelt skruvade av, tömde det och skruvade på. Undrar varför är det inte så längre. Hittade inte heller nån video hur man hör med den nya varianten. Men jag har inte sökt på senare tid heller.

      Gillad av 1 person

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.