kylväst i värmen…det vore nåt!


Jag lider av värme. Högsommarvärme och jag går inte riktigt ihop, men förutom att jag nu skriver om det så försöker stå ut och inte klaga så himla mycket.  På kvällarna har jag två kylklossar som jag virar in i en handduk och har mina fötter vilande på. Superskönt 🙂

Tanken slog mig då att kanske kunde jag designa en väst som kyler kroppen medan man är ute och promenerar. Inte med kylklossar för de är tunga att bära,men nåt annat fiffigt. Det vore ju perfekt lösning på mitt problem och kanske för många andra också.
Jag bestämde att undersköka saken och kollade lite på internet hur man kan gå vidare när man får en briljant idé. Ja…först ska man alltså kolla om det finns liknande produkt på marknaden. Sagt och gjort…och gissa vad…..Naturligtvis finns det redan. Blev ju både glad och ledsen. Glad för då kan jag köpa en omedelbart, och ledsen för att jag inte kan tjäna pengar på det.
Tyvärr är de på semester just nu, så jag kunde inte få prisuppgift.
Kanske den fungerar inte heller så där jättebra, men jag måste nog kolla om priset är det rätta.

Jag undrar ju varför inte marknadsför de kyljackan. Helt säkert många skulle vilja ha en när termometern visar 30 grader. Eller?  Så här ser den ut dock:

23 tankar om “kylväst i värmen…det vore nåt!

  1. Det skulle jag också behöva…Lider också av värmen och kan må riktigt dåligt nästan så man tror att man skall dö av värmeslag……. Nä det är inte ett dugg skönt med för mycket värme!!! 😦

    Gilla

    • Ju jag hittade en. Kostar 1600 kr.
      Men hittade även sånt som man kan ha runt handleden. Tror kostar runt 100 lappen. Tyvärr de är mönstrade inte stor favorit men ska beställa ändå.

      Gilla

        • Det är sant. Men som vi säger i mina trakter…den vill inte ha mat. Alltså den blir kvar nästa år också. Eller om man åker iväg.
          Jag är extrem känslig gör värme. Tycker inte alls om den.

          Gilla

          • Jag är precis likadan så jag är den första att förstå detta. Idag har jag dessutom suttit i en bil 4 timmar utan air condition och det kändes som man skulle kola vippen vilken minut som helst… Fruktansvärt!

            Gilla

  2. Just last week I was talking to a man named Reza who is from Iran. He had just texted his brother back in the old country, and his brother said that the temperature at the time was 62ºC.

    Reza said it’s like that ALL THE TIME there. I told him that living in the 60ºC’s is beyond the comprehension of any Canadian.

    The bloody 60ºC’s!

    Gilla

  3. Smart tanke, men det är klart att behovet har funnits och någon annan har tänkt samma tanke. Hoppas att du får svar om pris och kan beställa. Jag har tålt värme bra, men just nu verkar jag inte göra det. Efter en dålig natt blev det migrän och illamående så dagen känns bortkastad. Har legat under ett träd när vi kom ut till landet igen – och frusit.

    Gilla

  4. Jag tänker på dig i den här värmen. För det är lite väl varmt för mig oxå. Har dessutom nyss varit och dragit ut en tand så jag tycker lite synd om mig just nu 🙂

    Gilla

  5. Kan nog behövas något av både det ena och det andra, i denna värmebölja.
    Det där med kylklamparna ska jag pröva i kväll. 🙂
    Jag var ute en sväng tidigt idag med kameran. Jösses vad myggen anföll mig. Som tur vad, hade jag med mig ett suveränt myggmedel i ryggsäcken. Det heter US622 och överträffar alla andra myggmedel, med råge.
    Nu ska jag ta mig ett glas isvatten. 🙂

    Gilla

  6. Snyggt! Har en vän som konstruerade en ismössa mot baksmälla. Man kunde också värma den i micron och ha den som värmare. Och så kunde man ha den som äggvärmare och tehuv också. Ska se om jag hittar länken. Får önska dig en trevlig dag i alla fall i värmen! 🙂

    Gilla

    • Tack! Jag försöker ta det som en karl.
      Men ibland är så jobbigt att jag får frossa. Frossa i värmen. Men det känns inte skönt.
      Ha en trevlig dag du med.

      Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.