en tur med tunnelbanan…


En del nonsens ska nu  skrivas här.

Dagen började med att glömde hemma telefonen. jobbtelefonen. Så det var bara att vända och hämta. Då kunde jag ju inte veta att det var helt i onödan för nu när klockan snart är  sex  har den inte ringt en endaste gång. 😦 Sånt är jobbigt när man har eget.
Dator är en stor vän  tills den blir till ovän vilket det blev idag.
INGEN UPPKOPPLING.  Inte kul… Ringde till TRE där jag har min mobila abonnemang. De har gjort en stor uppdatering under natten och jag råkade falla ur. Vad det nu betyder. Med andra ord måste jag ha en nu simkort. Vid lunch tog jag en promenad till tre, och fick en nu kort.

Det skulle ta en timme innan man kan surfa igen så jag passade på att ta t-banan till city för jag skulle kolla nåt på Åhléns. En solhatt.  Jag har inte åkt t-bana  bra länge så det var en upplevelse. Mycket konstiga saker som pågår där. Eller kanske inte. Men det är en brokigt skala människor jag såg.  Här är två bilder jag tog med min mobil, de blev inte så där jättebra som det blir med vanlig kamera. Det är väl ljuset och blixt ville jag inte använda. Jag antar att det inte skulle gillas. Den första tog jag mot fönstret, den andra rak på.

t-bana2

Vi fick musikunderhållning. Även om ingen brydde sig, musiken var inte heller av bästa kvalité. Och jag var inte heller upplagd för det.

t-banaMan i sina bästa folkdräkt.  Tror jag.

Sen klev av en kille som hade med sig en sån där sparkcykel. Hopvikt. Praktiskt. Med motor på. Ganska fiffigt. Tyckte jag. Men kanske ändå inte. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka. Motorn tar ju bort motionen. För bekvämt. Tål att fundera på.

Sen såg jag en sak som var ännu märkligare. En sån där segway  som poliser brukar åka runt på. Fast den hade bara ett hjul. Ja…bara hjul, och inget att hålla sig i. samtidigt var den motordriven. Tyvärr inget bild om den heller. Var lite oförberedd.

Jag måste ha sett i syne eller nåt. Värmen är ju inte min bästa vän så allt kan vara möjligt.

Sen sprang fram en kvinna helt vitsminkad i vita glansiga kläder och ville kramas. Nänänä…inte mig inte. Jag gillar inte ens att krama vänner och ännu mindre krama fiender.  Och så kanske bli rånad på köpet. nej tack.

Solhatten jag letade efter fanns naturligtvis inte längre, så jag åkte t-bana tillbaka. När jag klev av ringer dem från Tre att jag fick fel kort. Så det var bara att kliva på tåget igen.  Fick nya kortet en som är mycket snabbare , OCH rabatt. Det uppskattades mycket. 🙂

Slutsatts. Jag kanske borde åka t-bana oftare. OCH ha min kamera med mig.

Ja det var bara det jag ville berätta.

6 tankar om “en tur med tunnelbanan…

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.