varför hänger dem där?…


De hänger där på allmänna platser. Vantar och sockor.  Den första bilden har jag tagit på Norrmälarstrand den mittersta på Norra bantorget för några dagar sen och den tredje är fotograferad vid Karlbergskanalen i våras.

Undrar hur har de kommit dit? Är det någon som samlar ihop de borttappade vantarna och gör en konstinstallation av dem, eller har den en annan syfte. Jag vet inte, men kanske någon som läser vet något mer än vad jag gör. Så berätta gärna….eller så är det fritt att  spekulera också. handskar...foto: AntoniaB 2014 sockor...foto: AntoniaB 2014 handskar...foto: AntoniaB 2014

5 tankar om “varför hänger dem där?…

  1. De hänger där för att någon har tappat dem. Jag har sett ett snöre i en park hos mig och saknar man en vante så kan man kolla nästa gång man går i parken om den hänger där.

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.