var det avsiktligt?…


Var det avsiktlig? eller var det på riktig? Får vi nog aldrig veta. Allting är välrepeterad och välregiserad, inget lämnas åt slumpen, karln är ju van att leverera storartad tal, men när han ska svära eden blir det knas. Och kommer inte ihåg texten som han skulle upprepa efter domaren.

Jag är inte så lättflörtad som amerikanerna är.  Jag hoppas visserligen att allt han har lovat kan också förverkligas, men  verkligheten är oftast mer motstridig. Det är ju flera aktörer på plan.  Han kan rita upp riktlinjer, men det gäller också att de följs.  Börsen rasade med en gång. Vardagen är nu här.

Jag tror felsägningen var lite för galleriet, för att visa att han är mänsklig också, att han är inte perfekt i allt. Hans tal till nationen redan beskrivs som storartad. Summerar och visar vägen.  Inger så klart hopp. Hopp om framtiden.

Framtiden kommer dock visa om han är så bra som alla hoppas på att han är. Om han är verkligen handlingens man eller om han skjuter svårlösta problem framför sig som så många andra presidenter har gjort före honom.

God Bless Amerika!

Andra som skriver om Obama Palena Inn

5 tankar om “var det avsiktligt?…

  1. Godmorgon, jovisst skulle jag kunna åka på Stora Bloggprisets fest själv nu när jag är arbetslös, men tyvär funkar det inte på grund av annat, lite synd men det kanske blir fler gånger. har även fått en inbjudan från tidningen Cover att mingla på Lydmar den 26, gratisdrinkar smakar bra *L*

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.