….₪₪ bitter? ₪₪…


Idag blev jag kallad för bitter….i en av kommentarerna. Hmmm… Kanske är det sant i andras ögon. Själv har jag aldrig sett mig bitter.

Det är ju märkligt när vissa driver med mycket, helst med andra, men även ibland med sig själva. Men kommentaren man får ska alltid vara entydiga, för annars ses den som, ja …vad påhopp? Jag vet inte. Ibland känns som om man borde skriva en kort förklaring vad man menar, för att minimera missförstånd…men vem orkar…
Man bör då ge svar som inte går att misstolkas.

Vem vet jag kanske också misstolkar just ordet bitter. Det är ju förstås en möjlighet.

Ibland är jag arg, ibland upprörd,. Ibland är jag glad, ibland är jag deprimerad och ledsen. Och vissa dagar är jag sjuk.

Och visst, kanske blir jag bitter. Så småningom. När jag är 70 år eller äldre. Det vet jag ingenting om.

Definitivt går jag inte och gör saker, som jag har just läst i en tidning om en tjej:

Hon vågade inte säga nej till frieriet för 4 år sen, fast hon inte kände sig kär i sin kille längre.

Idag sitter hon i ett trist radhus, med gravidmagen i vädret och med en äcklig man. Och hon undrar bittert vad hände med hennes framtidsplaner.

Tycker verkligen synd om henne, och hoppas att hon tar steget till ett bättre liv för det har man bara ett av.

Visst har jag svårt ibland, vilket jag kommer kanske även i fortsättningen också att skriva om. Kanske. I alla fall det jag skriver om är ju alltid sanning och det är jag.

 

10 tankar om “….₪₪ bitter? ₪₪…

  1. Jag har aldrig upplevt dig bitter i dina kommentarer ekller inlägg måste vara mottagaren som känt sig bitter och spilt över på dig.

    Gilla

  2. ja jag antar det…eller kan det vara så att odören sitter fast så hårt i näsan att den antas vara normal att de inte märker vad en äcklig doft är…bra blogg

    Gilla

  3. Ibland är man ju bitter, ibland är man glad, ibland är man ledsen. Det är väl en del av livet, antar jag. Huvudsaken att det är variation.Ha en bra dag!

    Gilla

  4. A: Kvinnan är mannens huvud!Christian: Du måste nog inte veta vem jag är för att jag skriver om Sofia i Hänt i Vecket! Säger inte vilken tidning jag jobbar på i nuläget. Ska öppna lokalredaktion på bloggen.

    Gilla

  5. Känslan av att vara ett offer, att man offrat sig för någonting tror jag kan skapa bitterhet. Man ser tillbaka och förstår att trots allt man gjorde blev det inte så som man önskade. Då är man efterklok och tar inte ansvar för sitt val. Om någon annan kallar dig bitter handlar det nog mer om hur den personen skulle känna sig i din situation. Och tre bittermandlar i en mandelmusslesmet gör ju hela skillnaden. Som smaktillsats är det bittra supergott men som känsla tär det nog mest.

    Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.