similar känsla hade jag igår.


så kände jag mig igår när jag fick mejlet från Norwegian, där det stod att jag har 0 cashpoints. Jaha… och vart tog vägen som jag fick för att jag inte kunde flyga pga Covid-19?

Jag ringde kundtjänst. Jag fick veta att samtalet kommer ske på engelska – skit tänkte jag, min engelska verkligen är inte för såna samtal. Men jag fortsatte. Jag fick veta också att det är långt väntetid för många som ringer. Sen det eviga välja knapp vart ville jag hamna. Så klart råkade jag trycka fel knapp. då tryckte jag stjärna, hände inget, tryckte på #. Då var helt plötsligt en röst i luren.

Jag förklarade att jag kass på engelska, då sa hon att hon kan norska. Det gick ju bra. Inom kort fick jag veta att visst har jag mina cashpoints kvar. Förklarade också var jag kan kolla själv. Allt är frid och fröjd igen. 🙂

16 tankar om “similar känsla hade jag igår.

  1. Din bild illustrerar verkligen känslan, snyggt foto och bra val. Vi har ju redan ”pratat” om det här, skönt att det löste sig. Jag är i samma situation nu, mitt paket med nödvändiga mediciner från apoteket finns inte, trots att jag fått meddelande på meddelande om att jag ska hämta det. Jag klarar inte av att hålla mig lugn, blir väldigt irriterad. Har hållit på sen i fredags för att försöka lösa det. Det mest frustrerande är när man inte når kundservice på annat sätt än via en eländig robotröst som tolkar allt fel och ger idiotsvar. Eller när man via mejl bara svarar på en sak i taget. Din figur tolkar verkligen frustrationen.

    Gillad av 2 personer

        • Jag beställer alla mina saker numera från Apotea. Och så här långt hände bara en gång att varan inte var som jag ville. Jag fick tom behålla de och fick nya. Dock var inte medicin.
          Medicinen beställer jag med bankID
          Smidigt.

          Gilla

        • Jag minns inte hur jag beställer då jag använder bankid på olika ställen. Men Apoteket har jag inte varit riktigt nöjd med, handlade bland annat visir och munskydd med medicinerna, betalade och efter flera dagar kom meddelande om att visir och ms inte fanns. Dåligt att de inte uppdaterar. Men jag får handla på olika ställen beroende på var mina mediciner finns.

          Gillad av 1 person

        • Kolla Apotea.
          När jag beställer så får man följa rutten på kartan på utkörningsdagen. Och när den är levererad får man också ett sms att varan är levererad.
          Jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Skönt också att jag kan välja bland olika aktörer som ska leverera och olika tidsspann på leverans. Det står att jag vill att de ringer på dörren vid leverans.. De ställer paketet på marken och väntar i hissen att jag öppnar och tar in paketet.
          Det var bara en gång de inte hann på den dagen som de skulle. Då fick möjlighet att välja en ny dag. och betalar alltid med klarna 14 dagar efter leverans.

          Gillad av 1 person

  2. Skönt att det löste sig, Jag skulle hamna i samma sitsen, min engelska klarar verkligen inte samtal så värst bra..tur att människan kunde norska även om jag hade föredragit svenska..🇸🇪👍 kram!!

    Gillad av 2 personer

Kommentera gärna, tack! :)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.