soldyrkare…

Tog en sväng till Lindhagen. Ville se hur det blev efter all byggandet. Dessutom hörde att det gjordes en gågata nära strandpromenaden. Själv ifrågasätter gågatan, för det första är ju ändå nästan ingen biltrafik där, och för det andra finns ju själva strandpromenaden också där, så i mitt tycke är det bara kaka på kaka, samt att nu kan Stockholm stoltsera att stan har minsann 4 gågator. Drottninggatan, Rörstrandsgatan (fast bara är en liten bit av gatan, som kanske nu självdör pga att Karlsbergstationen las ner) Götgatan och vilken är den fjärde? kan det va Swedenborgsgatan? Jag vet inte det. å andra sidan är ju nästan hela Gamla Stan är ju en gågata…eller?
Jag kommer fram till att i Sverige har det lite svårt med planeringar av städer och inte att glömma arkitekta nya men vackra byggnader. Om detta återkommer  i ett senare inlägg om jag nu inte glömmer bort det. Kan ju också hända, då jag har andra projekt på gång och har själv dålig planering i min hjärna. 😦

11 thoughts on “soldyrkare…

  1. Killen ställde (upp) eller rättare sagt låg ner när du plåtade. Han kanske var ute på en löparrunda och vilade sig lite. Jag tycker det ser mysigt ut vid strandpromenaden. Ser ut som en lekplats lite längre bort.
    Av det jag kan se, gillar jag området.

  2. Rolig bild på en livsnjutare. Gillar när man bygger platser där folk kan så sig ner och vila en stund, eller att stilla umgås. Jag har en känsla av att det här ligger ganska nära det område där jag var i helgen och det var fint där.

Kommentera gärna, tack! :)

