quarnevalen…nr 1

Det var en stor dag den 13 maj. nämligen KTH hade sin parad genom Stockholms gator. Den startade från Valhallavägen, sen Odengatan, Sveavägen, Kungsgatan och Sturegatan.
Vi har haft taskig väder i maj och det är än, men just den dagen visade vädret sig från sin bästa sida.
Jag var också där och trängdes, för det var verkligen mycket folk ute. Mycket fler än för 3 år sen. Det var smockat och bredvid mig blev det bråk, när en kvinna försökte få andra att stå som hon ville. Gick inget vidare och hon fick rådet om hon inte gillar läget, kan hon leta efter en lucka någon annanstans.

Annars var allt bra.
Förutom  att en tiggare som verkligen gått ett steg för långt i sitt tiggande, då han bokstavligen tiggde från någons tallrik – och gick därifrån med en kokpotatis i näven.

Nåväl…här kommer några inledande bilder från spektaklet, men men resten kommer sen allt efter, då jag vill inte tråka ut er med så många bilder i en och samma inlägg. 🙂

Det var smockat med folk, man stog i minst 3 led, och för korta som jag är var ju inte så kul, även om jag hade lite tur.

En ubåt rullade fram på Stockholms innerstan, med texten ” Russen kommer” på sidan. Och det stämmer, man vet aldrig vara man kan  snubbla över en ubåt.

13 thoughts on “quarnevalen…nr 1

  1. Häftig ubåt med soligt leende besättning! En sak som jag inte förstår är hur man kan se något på displayen en solig dag när man fotar med mobil eller kompaktkamera.

  2. Ubåten den gillade jag mest tror jag och vi såg när dom började att bygga den dom slaktade en gammal SL buss.. Jag fotade ju en hel del innan karnevalen så ska ha med lite från det först i ett eget inlägg..

    Kortast fram ja jag ställde mig ju högre upp inne på kyrkogården bland en massa andra trodde det var jättesmart men det hjälpte ju föga när folk ställde sig framför oss allihop..

    En kvinna stod och höll ut sin padda hela tiden fick säga åt henne flera gånger annars hade jag fått med den på varenda foto..

    Tråka ut med många bilder i samma inlägg det gör jag ofta och tråkar det ut någon så är det ju valfritt att komma in och titta..

    Kan ju bli i sådana fall lika tråkigt med 14 inlägg om samma ämne..
    Så det tycker jag att var och en gör som den vill..
    Härliga bilder du fick.. Kram Nicki

    • 🙂 Nu blir bilderna i flera inlägg, Då har jag åtminstone ganska så färska bilder. 🙂
      Det var otroligt många som stod på gatorna. Så var det inte förra gången.
      Det blir ju roligt att se dina bilder med, från en annan vinkeln och gud vet vilka tokigheter som hände där du stod. Förutom paddkvinnan.
      Kram!

  3. He he … vad kreativa vissa är när de åker/går på sådana här tåg. Och jag håller med … jag som också är kort i rocken kan tycka det är en aning jobbigt vid sådana folkmassor och man knappt ser något. Borde finnas en lag på, kortast fram, längst bak … lite så där tripp, trapp, trull. 😀

Kommentera gärna, tack! :)

