inne på femte timmen….

…och är inte klar ännu.  Cyberattacken som drabbade världen. Rådet man fick att man ska uppdatera datorn med Microsoft  uppdatering. Däremot stog ingenstans att det tar attans långt tid. Jag är inne i femte timmen och nog är en hel del kvar ännu.

Sen jag tog bilden har inget förändrades och står fortfarande 23 % på skärmen.  Och detta är min hemdator. Imorgon väntar på mig antagligen samma sak på jobbet. 

Och polisen säger att de inte kan göra speciellt mycket åt eländet. Nu har jag inte fått nån låst dator, men jag tänker på alla de som är tvungna att betala för att få en fungerade dator igen. Klicka inte på länken. Det är ju halva nöjet ju på internet. 

Cyberterror. Det kunde vi leva utan. Fy fan säger jag. 🤖🤖🤖🕵🏻

Tur att jag fick svara på tusen och en frågor till bankerna, men inte oss vanliga kunder de ska oroa sig för. Det är andra individer på darknet som vill världen illa. 

God natt. 😴😴😴

10 thoughts on “inne på femte timmen….

  1. Nej usch så tråkigt Antonia 😦
    Men bra att du informerar här.
    Jag hörde om det där i går och hoppas jag slipper eländet…
    Tycker det räcker med de problem jag hade förra veckan med min telefon.

  2. Jösses! Fem timmar och bara 23% avklarat.
    Är det här första gången du uppdaterar ditt operativsystem?
    Låter inte logiskt att det ska ta så lång tid.
    Livet måste gå vidare. Unna dig något smarrigt till lunch idag.

Kommentera gärna, tack! :)

