att vakna…på en söndagmorgon….

Man kan vakna på många olycka sätt på en söndagsmorgon. Man kan vakna av en kram, man kan vakna av doften av nybryggt kaffe eller nybakat bröd, man kan vakna av  grannens skrikande barn ( vilket jag gjorde i åratal, tills de flyttade) man kan vakna av egna barns, barnbarns stoj……och så kan man vakna verkligen brutalt av en helikopter som hovrar ovanför huset. Men ack så originellt ändå. 

Det är precis så jag vaknade idag tidigt på morgonen. Först blir jag irriterad, sen tacksam och glad. Upp och hoppa, fram med kameran och paddan. Här blir det bilder utan att ens behöva gå hemifrån. Kan det bli bättre start på en dag? 






Huset bredvid oss har stått lite tomt och övergivet nu ett bra tag. Man fick nästan en känsla av att byggprojektet konkade eller nåt annat som har hänt.  Vi har tom började spåna i styrelsen att vi bör kanske förvärva huset. Deras innergård såg alltid ut som nåt Gud har glömt, alltid övergivet och ovårdat, nu dock fulla av grönpackade avfall, som satt fast där. För att ordna upp det hela hyrde man helikoptertjänsten för uppgiften. 

Så vi vaknade tidigt. Då hela gatan var avstängt  med flaggvakter och poliser, förstår jag att det var en bra tid att börja innan löpare, vanlig trottoarfolk, bilar och Arlandabussar kommer igång på allvar. Allt gick snabbt till, inget missöde, förutom att en bilist ville inte finna sig i avspärrningen, utan rusade bilen.  Dock polisen ställde sig framför – modigt- och bilisten kan vara glad att han kom undan böter.  Det finns alltid idioter som tror att de är utanför såna bestämmelser. 

Hela transporthistorien är filmade från början till slut också, antagligen för att ha det om något skulle gå snett så att kan man kolla igenom rullen. 

Så började min dag, resten blir mer vanligt, frosta frysen, städa, plocka undan m.m Ja, jag hör redan hur grannen. Skrapar sönder sin golv då de har aldrig upptäck att det finns en omställnings möjlighet för damsugarens munstycke då gummilameller kan fällas ut. Suck..

Bilderna är tagna med min padda. Jag gjorde även med min Canon, men det tar nog lite tid innan de blir sorterade, och där finns det riktigt fina bilder från gårdagens Qvarnevalen genom Stockholm.  De bilder dyker väl upp kanske på slutet den här veckan. 😍

13 thoughts on “att vakna…på en söndagmorgon….

  1. Ja, det kan jag verkligen hålla med om måste ha varit trevligt att vakna. Där får man ju säga att bilderna verkligen kom till dig. Du slapp leta objekt. Så roligt ! Så annorlunda bilder det blev.

  2. Spännande uppvaknande med gröna paket som dimper ner från himlen! Men tänker man plantera en palm på gården? Ni ser ut att ha det grönt och frodigt hos er.

  3. Spännade tycker jag och jättekul att sitta på första parkett.. Hos oss har dom nyligen skurat huset IGEN jag måste bo i Stockholms renaste hus.. fick en massa bra bilder när två killar hänger in på min balkong 🙂 där kan man prata om oväntat besök 🙂 dina bilder och inlägget jättebra …

    • Ni bor i det renaste samt smutsigaste huset. För den måste bli smutsigt snabbt om de nu känner att det måste tvättas jämt. Ert hus är som mitt fönster. Det blir smutsigt i ett rasande fart. 😲

  4. Det är ju ändå rätt coolt tt vakna upp till det där. Även om man kanske blir irriterad de första sekunderna innan man hunnit se vad det är. 🙂

    • Inte bara plantering. Utan de kunde inte ta ut byggmaterialet eller vad det nu blir efter renovering, och nu äntligen skulle de fixa gården i ett svep.

  5. Wow! Vilket häftigt uppvaknande.
    Att vakna till något sådant ger väl mersmak. 😎
    Som att gå på bio fast det är utanför fönstren som dramat pågår.
    Helikopter, polis och flaggvakter. 🚁
    Läckra bilder.

Kommentera gärna, tack! :)

