Helt utmattad. Försökte beställa möbler från IKEAs hemsida. Verkligen lättare sagt än gjort. Tog bara 2 dagar – nåväl inte 2 gånger 24 timmar, men det gick på sammanlagt 6 timmar fördelat på 2 dag.(mina lediga timmar för lunch och annat) Inte kul. Och varför, ja det sket sig ju vid betalningen.
Jag ville ha fakturabetalning, det gick inte – har inte en aning om varför, systemet inte förklarade. Sen ville jag betala med kort. Gick heller inte. Mobilt BankId blev inte heller godkänt. Försökte utan BankID då kom upp skyltar där man ska verifiera sig. och det ville sig inte.
Det var sen flera saker bland annat att hela min beställning var bara borta. plocka ihop igen. Och när jag väl var klar bestämde mig för att göra allt utan inloggning. Då försvann all beställning igen.
Plocka allt in en gång till, testade igen att ta det på faktura och helt plötsligt så gick det. 6 timmar bortkastade. Fy…
För ett tag sen ( 6 månader sen) köpte jag en borrmaskin, som jag inte kunde lista ut hur man använder. och ja, jag har haft borrmaskin förr också som efter 20 år gav upp. Så ny införskaffades och så kunde jag inte sätta in själva borren. Till slut fick jag gå tillbaka där jag köpte den, och be om hjälp. Två killar misslyckades precis som jag, och de vred runt där själva borren ska sitta i, men hände inget. Sen råkade komma en kille till och han upplös oss alla -huvuddelen ska tryckas bakåt mot maskinens kropp och där sätter man in borren som är en speciell borr som jag nu också var tvungen att köpa.
Irriterande i det hela att jag köpte borrmaskinen med hjälp av en expedit. Och varför skulle han avslöja sådan petiteser som hur man ska använda en borrmaskin som är kanske ännu är inte så vanlig i alla hushåll. Och att dessutom den behöver en hel ny uppsättningar av borrar, plus att borrmaskinen är enbart för tegel och betong. Vill jag borra i träd eller metall måste jag ha ytterligare maskiner. Gissa om att jag är förbannad.
Sen blev jag tvungen att köpa en ny kortavläsare från Bambora för Bambora påstod att min gamla kortavläsare Samport kommer inte ta vissa kort. Min förra kortavläsare fungerade problemfritt i alla år jag har använt den. Nu måste jag plötsligt starta om den nya varje dag om den ska fungera problemfritt. Vilket personligen tycker jag är en väldigt onödig tidtjuv. Den andra funkade, så varför ska jag hålla på och starta om det i stup i kvarten. Om jag hade vetat det så hade jag aldrig köpt från Bambora. Om 2 år kommer jag säga upp avtalet. Varför? därför att jag inte gillar att hur de förklarar att saker är enkla medan jag får mer att göra nu.
Why is it that the transition to new technology, that is supposed to make life easier, so fraught with difficulty nowadays?
GillaGilla
Exactly. New technology is the new time thief. Frustrating.
GillaGilla
Stackars dig och jag hade blivit vansinnig jag avskyr sånt strul..
Hoppas allt löst eller löser sig nu.. Kram!!
GillaGilla
Nu är grejerna beställda. Men jag var ganska så stirrig efteråt.
Kram!
GillaGillad av 1 person
Håller tummarna att allt krångel är slut och att det nya du besällt är bra.. kram
GillaGilla
Hoppet är det sista som dör!!
Krsm!
GillaGilla
Vilken frustration!!! Jag skulle nog bli tokig och supersur och superstressad och…. DET DÄR är inget för mig. Har absolut inte det tålamodet med såna saker. Men vandra i skogen kan jag göra i timmar… då har jag allt tålamod och all stress blir som bortblåst.
GillaGilla
Så känner jag med, men man är tvungen att göra det ändå.
GillaGillad av 1 person
När tekniken inte vill sig, blir man arg och frustrerad. Men när den väl fungerar, blir man glad och tacksam.
GillaGilla
Så sant som det sagt.
GillaGillad av 1 person
Välskrivet – men ville inte välja GILLA för att det var så jobbigt för dig.
GillaGilla
Du är gör gullig.
Tack!
Kram! 🎈🎈🎈
GillaGilla
Så frustrerande när allt krånglar! Obegripligt egentligen eftersom det inte några konstiga saker som du har gjort
GillaGilla
Ja, precis. Och så blir man av med dyrbar tid. 🙁
GillaGillad av 1 person