god dag…

Jag var nu borta ett tag.  Jag förstår att många undrade vad har hänt. Lever jag, har jag hälsan eller om det har hänt nåt tragiskt? Ingen av de sakerna har hänt, jag skulle bara ta en dags paus, men sen rullade bara på. Precis som med allt, tiden rider snabba hästar och ibland faller man av, men lik förbaskat rider den vidare.

Det är det som är läskigt och det är därför höll jag med minst ett inlägg per dag, för det är så lätt att komma från rutinerna. Under tiden var jag inte alls inne på bloggen, och inte kollat hos nån alls.
Jag får väl kolla vad ni har lagt in lite allt efter. men efter en paus på 5 veckor är det lite övermäktigt.

I lördags var det fyrverkeri i stan. Johan Tidstrand Gröna Lunds Ägare fyllde 50 år vilket firades på Fotografiska med pompa och ståt. Men, men… Gröna Lund säger att det var bara en slump att fyrverkeriet som arrangerades av Gröna Lund blev just på den dagen. De menar att  fyrverkeriet var en signal till att Grönan skulle öppna om 12 veckor.  Visst, så är det säkert som de säger…

Vi tror på allt och på lite till…

fyrverkeri...foto: AntoniaB © 2017 fyrverkeri...foto: AntoniaB © 2017 fyrverkeri...foto: AntoniaB © 2017 fyrverkeri...foto: AntoniaB © 2017 fyrverkeri...foto: AntoniaB © 2017 fyrverkeri...foto: AntoniaB © 2017 fyrverkeri...foto: AntoniaB © 2017 fyrverkeri...foto: AntoniaB © 2017

Hur länge jag kommer vara kvar på bloggen vet jag inte. Möjligt att jag kommer inte vara lika frekvent i fortsättningen men vi får se.

20 thoughts on “god dag…

    • Känns också skönt att vara saknad medan jag hade faktiskt inte ens en tanke åt bloggen. För tre år sen kunde jag inte ha kunnat sluta för en endaste dag.
      Men nu är jag tillbaka, sen får man se om hur länge.
      Men jag tror att så här brukar det börja. Man missar en dag, sen en vecka sen blir pauserna bara längre och längre till slut permanentas det helt.
      Kram! 🙂

  1. Vi tror på att du är tillbaka nu.Det känns som att du fallit offer för någon kärlek och glömt bloggen ett tag.Jag tror att du är vårkär!?
    Bra att du är tillbaka!

    • 😂 det finns ju många olika kärlekar så klart. Jobbet var mer förre året än jag brukade vara. Inåt ser det redan nu lugnare ut. Och andra pyssel som måla på jobbet efter en stor läckage och olika projekt även hemma. Till slut tog tiden slut.
      Ska försöka hålla lite mer stil på bloggen nu. Hoppas i alla fall. Tack för att du tittar in och för dina uppmuntrande ord.

  2. Du firar din återkomst med pompa och ståt. Det är rätt, man ska slå på stort ibland, haha! Välkommen tillbaka Antonia, hoppas att dina tre veckor från bloggen har gett dig den vila du behövde. Festliga bilder.

  3. Välkommen tillbaka. Känns lite som julafton.
    Självklart firas det med fyrverkerier.
    Oavsett hur frekvent du bloggar är det det härligt att se dina bilder igen.
    Själv tog jag en promenad till och från kyrkogården i morse.
    Det snöade en del. Gråkall och med en lite snorig näsa kom jag hem.
    Härliga fyrverkeribilder.

    • Tack T.
      Är tillbaka men kanske blir inga dagliga uppdateringar även om det som fungerar bäst för mig. Men har så himla mycket annat sidan om att jag inte hinner allt. Samtidigt är rädd att om jag rar pauser så helt plötsligt har ett år bara försvunnit utan inlägg. Det är lätt och värre är att jag inte ens saknade det.
      Nåväl är jag här igen. Och roligt att se dina vackra bilder.
      Inte heller fotat jag mycket.
      Det var roligt att lyssna på radion idag och höra hur de inledningsvis försäkrade Stockholm att tillståndet för fyrverkeriet var för Gröna Lund, sen grävde nån fram att så var det inte riktig.

Kommentera gärna, tack! :)

