Gott Nytt År!… Happy New Year!… Buék!…Glückliches neues Jahr!…

Ja, älskade bloggvänner. Året är slut. För alltför många tog även livet slut. 2016 var nog inte det roligaste år vi lämnar nu bakom oss. 2017 är ett oskrivet blad än så länge och vi hoppas nog alla att det sker en uppsträckning i världsordningen och vi får se lite ljus bakom mörkret, både bokstavligt menat och mer allmänt.

Jag tittade in i min spåkula och vad såg jag då…en värld som verkar vara upp och ner. Det är bara som det är…jag har då aldrig påstått att jag kan spå…

spakulan...foto: AntoniaB 2016

Själv behöver inte klaga på år 2016, för det gick bra nästan med det mesta. Jag hade så mycket att göra så att jag nästan började klaga, vilket jag inte gjorde så klart. 🙂 Men om jag får viska nåt litet ändå så hade jag uppskattat om uppsvinget hade kommit minst 10 år tidigare.

Nu är det som det är, jag är nöjd…frågan är mer om jag kan våga lita på att det kommande året blir lika bra.

Bloggandet vet jag inte hur det kommer utveckla sig. Jag är inte lika sugen som förr. Kan bero på att jag är trött på att det är så få som besöker bloggen, likaså är det med min Instagram. Ibland kan jag ifrågasätta det mesta. Varför är det så viktigt och varför springer alla åt samma håll, varför gillar alla samma saker hur idiotiska den än är typ familjen Kardishian? Och varför känner mig udda när jag inte längre udda.

Annat som tynger mig att jag har ganska dåligt med empati. Och hur skaffar man det? Går det att göra det? Ska man spela och ljuga? Ljuga trots att det inte känns rätt inombords?

Nu stänger jag min säck med självömkan och blottande. Som tur är det typ 30 människor som kommer på besök och kanske hälften kan svenska. Dessutom ingen gillar långa texter. Så jag skulle kunna skriva mer om mig själv. Dock säger jag Adjö…Gott  Nytt År!

 

12 thoughts on “Gott Nytt År!… Happy New Year!… Buék!…Glückliches neues Jahr!…

  1. Jag tycker du har många som kommenterar och gillar, men klart att man själv måste gilla bloggandet för att hålla på.
    Jag skulle sakna dig mycket om du slutade.
    Det här med dagbok (läser din blogg baklänges) … så kan man ju se att din blogg också är ett slags dagbok!
    God fortsättning på 2017!

    • Tack Carita. 🍫
      Ibland är rent av roligt att läsa bloggar baklänges. Många kommentarer blir ju pga att vi svarar på själva kommentaren fram och tillbaka. Då ser det ju mycket ut. Men det är Du, Jag, Nicki, CR, Gunnar och Öga mot öga, sen var det en Allan kanadensaren som brukade skriva fina långa kommentarer men han har inte skrivit nåt länge och verkar ha slutat blogga. Kanske hans konst tar upp all hans tid. Jag hoppas verkligen det.

  2. Gott nytt år, Antonia! Jag kan känna lite som du och vi får väl se vart det tar vägen med bloggandet. Ett läckert nyårsfoto fick du till. Sköt om dig och hoppas att du får bukt med din yrsel.

  3. Vet inte vad jag skall säga när du säger adjö.
    Låter så definitivt. Att du tänker lägga ner ditt bloggande.
    Låt det inte vara så. Din blogg och dina bilder får min vardag att gå vidare och leva.
    Sköt om dig vännen.
    Gott Nytt År.

    • Tack För dina värmande ord. Det känns gott! Jag är lite kluven och vet inte vad jag vill bara. Morgondagens inlägg är ju redan skrivet, så omedelbart slut blir det ju inte. Men känns inte heller att jag brinner för det som jag gjorde förr. Jag tror att jag började 2006 på Aftonbladet, och 2007 på WP. Jag fyller i alla fall 10 på WP. Jag råkade dra lite paralleller mellan mitt bloggande och mitt liv, dock skrev jag inget om det. Behåller för mig själv den biten.
      Men vi ses nästa år också, även om kanske i mindre utsträckning.
      Sköt om dig du med!
      Gottis nytt År!

Kommentera gärna, tack! :)

