S:t Jacobs kyrka…

kyrka...foto: AntoniaB 2016

20 thoughts on “S:t Jacobs kyrka…

  1. Just nu går det inte att gilla. Det är förmodligen Wp som ändrar hit och dit. Det är bara snön som fattas för att ditt fina foto ska vara ett julkort. Men den dalar ju på din blogg, så ja, nu är det nästan jul.

        • Man ställer ju in själv att det ska snöa bland inställningarna.
          Gråare än grått? Vi har sol. nåja…bakom molnen är ju den där. 😉

        • Jag vet, men den snön hoppar jag över. Den kanske inte passar i alla inlägg. Jaha, du är en sån där som kallas inbiten optimist. Men visst ja, du vill ju inte ha snö i din stad!

        • Inbiten optimist?…vore ju inte helt fel, men det är inte jag tyvärr. Men för många år sen har jag kommit fram till följande slutsats. Vädret är inte jag som bestämmer över, och kan inte göra en endaste dugg för att förbättra situationen. Det är bara finna mig i läget oavsett. Visst jag kanske gillar inte snön i stan ( för det ställer till så mycket elände på grund av dålig skötsel samt att inte kunna tänka kreativt för att få bort från trottoarer, vägbanor och cykelvägar.) Men jag finner mig i situationen utan att bry mig nämnvärt. Och blir inte deprimerad över varken snö, regn blåst, eller sol. 🙂

        • Jag tycker nog ungefär som du och är inte väderberoende. Men jul utan snö är som… Det borde vara lag på snö till jul. Finner dig i isiga gator gör du ju inte, haha, eftersom det återkommer hos dig som klagomål, om än med rätta.

        • Ju men is på gator är nåt man kan göra åt. Problemet är att kommunen är så okreativ när det gäller sånt. När det är extrema händelser krävs ju extrema åtgärder också. Det ända man får höra att vi kommer att bättra oss, vi ser över rutinerna, men när det händer blir de förlamade och görs inte mycket utöver till det vanliga.
          När det är so mycket snö, då kan man gå ut och värva folk som för betalt direkt för att skyffla bort snö från trottoarer. Vanliga folk med en spade i handen, och få betalt för det. Det finns ju en hel del som är utan arbete, studenter, romer och utav vem som helst. och så får man betalt. Problemet är att då helt plötsligt slår in den svenska skattesystemet, och den lilla extra de skulle få tas ifrån typ med en gång, för de sänks deras bidrag. Därmed dör ju iden innan den kommer till världen. Man skulle kunna göra undantag från regeln när vädret blir omöjligt att hantera. Och det var en exempel.

Kommentera gärna, tack! :)

