en väl sandad arkad…

Intressant att man sandar alltid där det inte behövs och sällan där det verkligen behövs. T.ex på den här bilden. En arkad där det är inte troligt att snön kan ställa till så mycket. På min gata där jag jobbar har huset lite skyddad läge så det är ingen snö men det är välsandad, där jag bor är inte lika skyddad och isiga vindar kan härja fritt. Där är det inte sandad. Man får ha bra balans och helst inte bråttom heller. Nu har jag inbyggda dubbar i mina skor. Men på grund av läget så blir jobbigt, med vartannat gata is på och vart annan utan is. Vad ska man anpassa sina skor efter? allé...foto: AntoniaB © 2016

12 thoughts on “en väl sandad arkad…

  1. Här är dom bra på sandningen inne i stan men gator och cykelvägar i ytterområdena är mer chansartat. Dom försökte ett år med lite grövre grus men det ledde till massor med punkteringar på cyklarna så det fick ta bort

  2. Snyggt fotad arkad, den verkar oändlig! Det är kanske så att det har legat ett tunt lager is där och nu är bara sanden kvar. Jag är så sällan i stan men jag har det intrycket att det sköts bra. Värre är det med gator längre från centrum, det kan ta tid. Men då är det just ett trix att hitta gräs eller annat att gå på.

    • Kan jag avslöja att det inte alls sköts bra. Ja på Drottninggatan där det är ändå värme under och på Kungsgatan m.m
      Min gata som är en stor gata fortfarande dåligt sandad. Smälter på dan fryser på natten, sen är det inte kul att gå där och känna sig som Bambi utan dess söthet och chick.

  3. Hyresvärden är noga med sandningen men kommunen bryr sej inte. Har dålig balans och en isfläck under snö är livsfarlig. Skadade mej i februari men kommunen ansåg att dom inte gjort fel.
    Nu är jag väldigt försiktig och har kängor med inbyggda broddar.

  4. Jag håller med dig. Det är ett märkligt fenomen. Jag känner igen problemet även i Örebro. När det gäller skor har jag inga problem. Jag har antingen stövlar eller kängor i naturen. I stan har jag vanliga lågskor utan dubbar. Jag har sällan bråttom. Det funkar utmärkt för mig.

    • Jag tror att det är lättare i naturen. Men i stan är så ojämnt..
      Jag har kört dubbat, och ibland utan men nog är det svårt utan när isen ligger blankt. Finns dådet gräsmatta går jag där ibland går jag på bilbanan för där är det alltid fixat.
      Som tur har jag bra balans, men…

Kommentera gärna, tack! :)

