skål för den nya världsordningen….

Trump blev vald. Galenskaperna kan börja.  Det var inte vad jag önskade, men det är sällan så som jag önskar.  Snön vräker ner, det har jag inte heller önskat, skottat redan två gånger och ryggen tog ju skott den med.  Kunderna har börjat ringa och avbokar tiden då de sitter fast i snön. Tacka vet jag regn, den sköter åtminstone sig själv för det mesta.
Nu är trottoarer oplogade likaså övergångsställen. Barna gillar sånt, men jag gillar inte barna. Men kul för dem.

Vad som är positivt da…det är så mycket tystare, snön isolerar härligt. Hör inte längre bilarna mot asfalten. Så av den anledningen hoppas att det snöar lite till: :)  Jag får lite ledigt idag, för jag misstänker att flera inte kan kämpa sig igenom snövallen som bildas här och var…. Skål Trump…hoppas du trampar rätt väg för mänskligheten och inte bara för dig själv och familjen. foto: AntoniaB © 2016

16 thoughts on “skål för den nya världsordningen….

  1. Snygg bild med alla glasen och speglingarna! Det är lustigt, för jag satt just och tittade på en som jag hade tagit här hemma. Snön gillar jag, men förfäras annars.

    • Det är fortfarande snorhalt på trottoaren, grus som jag annars hatar när den ligger på det TORRA trottoaren lyser med sin frånvaro. Vissa trottoarer känns som någon har bara polerat och hyvlat och inte att glömma snömängden på alla hustak. Fy!!!!!!

  2. Ibland säger man på finska ”sitä saa mitä tilaa” – ungefär ”man får det man beställer” … inte beställde vi Trump, men många andra ville se honom som president, så vi får leva med det.
    Fin bild på glasen!

  3. Ja som vanligt så gillar jag både snö och barn🙂
    Men däremot gillar jag inte Trumpen.. Hoppas han inte ställer till för mycket skit men kan i nuläge bara säga stackars USA..

  4. Skål!
    Just nu tar jag mig en whisky, efter att ha lufsat runt med kameran i snöandet.
    När det gäller valet i USA, hade amerikanarna inte mycket att välja mellan. De ställde upp med två onda presidentkandidater. Som utrikesminister ställde H. Clinton till med mycket skit i Mellanöstern och D. Trumps politik vet jag så gott som inget om.
    Skål!

  5. Många glas du tagit nu till morgonen … man behöver inte dränka sorger med det. 😉
    Sämt o sido … du får ha en bra dag, trots eländet. 😊

    • Japp. Nu når snön till midjan också. 😂
      Som tur har jag bara 3 minuter hem men nu kanske kommer ta 12 innan jag kan pusta ut hemma och känna mig i säkerhet från vädergudar. ☃️☃️☃️💨

        • Nåväl… kan jag avslöja att nu är jag hemma i säkerhet. Men det finns en hel del idioter som medan jag jobbade inne i värmen var de ute och bokstavligen har de polerat upp trottoaren. Och ingen grus då långt ögat ser. Alla gick som om de hade nåt i byxorna. Akuten måste vara proppfulla att brutna ben. 😤

Kommentera gärna, tack! :)

