i see you….

ögat...foto: Antoniab © 2016

17 thoughts on “i see you….

  1. Fantastiskt bra fångad bild!! Du kan verkligen det där med att fota ögonblicken, det som händer just där och då. Riktigt härlig inspirationskälla. Jag behöver verkligen öva på att fota människor. Ha det gott!!

    • Tack! Många gånger missar man ögonblicket, eller rent av hinner inte. Att inte hinna kan reta mig mycket. Min kamera har en fördröjning när den har gått i viloläge. Men jag vill helst inte ha en stor och tung kamera fast de är vassare.

  2. Vilken fin bild på grafitin och bilden blir levande också med barnvagnsparet i förgrunden. Tjusigt !! Jag hade inte tänkt ta min systemkamera med till Stockholm på onsdag. Jobbigt att släpa på den i fyra dagar.Men börjar ångra mig då det är den jag gillar bäst. Men jag har en liten nätt kompaktkamera också som jag tänkte ta med mig alla fall. Stockholm har ju mycket att bjuda på. Det vet jag sedan förut och inte minst har jag sett så mycket udda saker i dina bilder som man inte tänker på som turist då man i princip mest ser helheten.

    • Det är mycket i Stockholm. Hela tiden. Nästan så att man blir stressad då man inte hinner med ens en bråkdel av vad som sker i stan.
      Idag hade jag 2 kameror med mig, tyr för batteriet dog i den mindre, och ändå hade jag en extra med mig också.

      • Då tar jag med mig båda mina kameror. Både systemkameran och kompaktkameran och de extra batterierna😀 Men det blir nog ändå inte så lätt för mig att fota , för vi är 4 st som följs åt. Hur kul är det att ha någon i sällskap som stannar och fotar hela tiden😀 Vi får se hur det går. Får bli snabba spontanbilder medan vi går.

    • Den gjorde det. Såg på ett tag och folk kom och gick. Jag såg blicken. Den låg på stark skugga och en del av gatan i stark solljus samt skymda av bilar så det var inte lätt att få till nyanserna på både folk och graffitin. Och svart vitt ville jag inte i detta fall.
      Tänkte att jag rar bilder senare på väg hem men då tog jag en annan väg så fick jag nöja med dem som jag tog.

Kommentera gärna, tack! :)

