utan och med…folk

t-bana...foto: Antoniab © 2016 t-bana...foto: Antoniab © 2016

11 thoughts on “utan och med…folk

  1. Båda bilderna är stilrena och i vacker färgton. På den andra bilden kan man se dagsljuset vid rulltrappan. Nu är det länge sedan jag åkte t-bana. Men jag minns den speciella doften, nere i stationerna. Nu har dom ju nyare tåg. Jag kommer ihåg dom gamla gröna tågen.

    • De gamla tågen finns ju fortfarande kvar. Jag åkte med den i fredags till tandläkaren.
      Du kan inte ana dagsljuset vid rulltrappan. Den ligger så långt ner att det tar nog 2 minuter att komma upp till ytan. Och det gör man i två etapper dessutom.
      Mina bilder är ju inte rättvisa bilder, för verkligheten är mycket dystrare.

        • Nej inte alltid. Men att säga att bilder inte ljuger är ju en lögn.
          Men just t-banor skulle kunna bli mycket bättre med bättre belysning. Mjukare och ljusare. Men det kanske finns en tanke bakom så att det inte lockar dit för fel folk. Å andra sidan brukar inte fel folk hänga sig upp på sådana petitesser.

Kommentera gärna, tack! :)

