nattfjäril…

nattfjäril...foto: AntoniaB © 2016 nattfjäril...foto: AntoniaB © 2016

Efter fönsterrenoveringen förre året så är glaset full av skrapor. Vissa rutor såg för jävliga ut och de fick företaget byta ut, men här är en som de missade. nattfjäril...foto: AntoniaB © 2016 Och här till vänster ser ljusbubblan ut som är nån bakterie eller nåt sånt.

Och inte ens nu kunde jag få till skärpan, fast fjärilen satt där den satt, bäddat nog för natten. Men jag fick inte till det. Inte ens manuellt hjälpte nåt. 😦

16 thoughts on “nattfjäril…

  1. Även om du tycker du inte fått till det, så tycker jag bilderna är väldigt fina i ljus, det ger en lite ”rysar”stämning, speciellt med fjärilen.

  2. Nu börjar nattfjärilarna knacka på och vilja komma in. Hos mig kommer de in då dörren står öppen. Jag gillar första bilden där fjärilen tittar på dig, men alla tre bilderna är ju olika i färg och uttryck, silhuetten i ljuset är också fin.

    • Du är skön och är på rätt plats då jag har ofta oskarpa bilder. Utfrätta också för den delen. Men om jag gillar det jag ser är ingen orsak till att slänga bilder.

        • Vissa sv oss mår bättre när solen inte gassar så mycket.
          Och jag själv mår jag bäst när det är kallt. Trots min artros.

        • Artrosen blir värre i värmen enligt min läkare. Lederna svullnar och det samlas vätska då gör det ont. Vill också ha svalare väder.

        • Hade inte en aning om det. Min mor ständigt tjatat om att jag ska skydda mina leder på vintern och ha handskar. Men det är svårt att ha det när ens händer har en inre glöd och vill ha kallt. Och det är precis så att i värmen blir allt svullen. Jag måste alltid ha händerna uppåt. Ryggsäck är bra för då kan jag hålla rämmarna.

        • Det känner jag igen. Har sällan handskar på vintern endast på den tidig morgonpromenad med -10. Det där med ryggsäcken känner jag också igen och omgivningen som inte förstår. Nu har Minton och jag varit i skogen 1 timma och det känns så skönt.
          Önskar dej en bra dag.

  3. Dessa fjärilar ser man alltmer nu. Ljuset från lägenheten lockar dessa varelser. Trevlig krabat.
    Tråkigt med dom repiga fönsterrutorna.
    Bra fångat, trots oskärpa. Man kan inte få allt här i världen.

Kommentera gärna, tack! :)

