blad…

blad...foto: AntoniaB © 2016

13 thoughts on “blad…

  1. Inser mer och mer hur mycket jag saknar att fota i svart vitt. Och då med riktig kamera…..
    Vet knappt var jag har min gamla kamera eller om den överhuvudtaget funkar. Och finns det film att köpa idag??????

    • Jorå, finns det ätt köpa film fortfarande. Men jag tar de bilderna med min spegellösa systemkamera.
      Jag gillade aldrig att vara i mörkrum. 🙂

        • Det var ingen dum fråga men kanske inte så enkelt att besvara för jag är inte så bevandrad med det tekniska. Din mobiltelefon är också spegellös och gör fantastiska bilder. De har helt enkelt inga speglar i huset utan bilderna man ser och får skapas med hjälp av digital teknik. Hur?? …det vet jag inte. precis som jag vid dagens dato förstår jag mig inte på el och telefon och en hel del till. 🙂 Men en spegellöskamera har då också utbytbara objektiv för olika ändamål. Kamerorna är oftast mindre och därför också mycket lättare kameror. Därför är de också lättare att ha med sig. Och min senaste Panasonic lumix GX7 kan ställas in dessutom så att den är helt tyst. Huset väger 400 gramm sen förstås tillkommer objektivet. Nu har även Canon och Nikon spegellösa.

Kommentera gärna, tack! :)

