vem skräpar ner?…

Ja, nu vet jag det. Och kunde inte göra nåt åt det då jag såg allt  från mitt fönster. Här är en efterlysning på henne.

  • kvinna
  • ca 30 år gammal,
  • extremt kortklipp,
  • tajta svarta byxor som slutade strax under knäna.
  • tajt, svart  bomullslinne med spagettiband.
  • bruna Birkenstock på fötterna.
  • Ursprung svensk eller annan europé!

Du kastade din petflaska till marken så hela gatan dånade. Soptunnan var bara 2 meter ifrån dig! Tömd var den också. Lika tömd som din hjärna verkar vara. Men det är ingen ursäkt för att slänga saker runt omkring sig. Skärp dig!

Så jag är upprörd. Jag vet att det finns värre saker att bli upprörd över, men nu är jag upprörd just över detta.

Sen kommer en hemlös. kollar typ allt som går att gå igenom. Han börjar  ruta i högen också som står nära trottoarkanten. Det är en prydligare hög, men det är en hög. Han tar nåt… såå kommer en man och jag ser att han börjar vinka typ  no.no.no. Det här är mina saker. De ska in i bilen här. Förstår du????

Ja, den ena slänger, den andra tar. Dock ingen brydde sig om petflaskan. Såg inte romerna nu ett tag ( de samlar ju pet)  de åkte nog på semester de med. De kanske sitter hellre  i minus 30 än i plus 30. Vad vet jag. Staden är skönt tom på folk.  Och DET gillar jag. Den märkliga tystnaden när bilarna inte hetsar och uppstår en sorts tystnad på gatan. Fast ändå inte.

skräplåda...foto: AntoniaB © 2016

12 thoughts on “vem skräpar ner?…

  1. SÅ mycket jag håller med dig!!!!! Jag blir oxtokig om någon slänger på gatan, bara så där. SÅ många gånger barnen tyckt att jag är pinsam när jag inte kan vara tyst… Så många gånger jag påpekat folk som inte kan plocka undan efter sig på fik/restauranger där man SKA ta bort skräpet själva. Jag blir precis lika förbannad som dig! Skitbra skrivet!!

    • Du är modig. Så modig är jag inte, även om jag tog upp en papper som någon släpet och gav den tillbaka med orden att du råkade tappa detta. Och det var ett tag sen. Idag med all uppdämd ilska i folk skulle jag nog inte våga.

  2. Såna som bara skiter i allt och slänger skräp på gatan borde vi slänga i närmsta container!! Är också trött på människor som är totalt likgiltiga till nedskräpning! Bra skrivet!

  3. Bra! Blir också förbannad på folk som bara slänger, det finns liksom papperskorgar lite titt som tätt … gaaaahhhh! 😠

  4. Nedskräpningen i vårt land har gått till överdrift. Har det blivit någon slags tävling, om vem som kan kasta mest skit omkring sig?
    Själv källsorterar jag det mesta från mitt hushåll. Det som jag inte kan källsortera får gå till sopkärlen. Känns bra och jag har inga som helst problem med att göra det.

    I min kommun är det lag på detta. Hur det ligger till i andra kommuner vet jag ej.

    Bilden är grymt vacker.

    Skulle ha platsat fint bland mina Rust & Junk-bilder. 🙂

    Mera tjoho i värmen. 😉

Kommentera gärna, tack! :)

