på väg mot viltparken…

träd...foto: AntoniaB © 2016

Ryggsäck är bra. Bra för ryggen att fördela att bära. Men jag undrar vad har den stackars flickan gjort för ont att hon ska behöva släpa en sån välfylld och stor ryggsäck. De var ju på en dagsutflykt till samma viltdjurspark som vi är på väg.

Vi kände oss rätt så malplacerade i denna miljö, då det var nog mest bara barn på utflykt från skolorna, med några vuxna och så vi. Jag såg emot att besöka denna djurpark mitt inne i skogen, men mitt hjärta blev väldigt ledsen. Det var dock inte barnen. barn...foto: AntoniaB © 2016 barn...foto: AntoniaB © 2016De är fortfarande i den åldern då de lyssnar på fröken. Sitter tyst och fint samlade runt de medhavda maten.

16 thoughts on “på väg mot viltparken…

  1. Som förälder till småbarn så kan jag nog bestämt säga att den där lilla fröken var tvungen att ta med sig: gosedjur, ritblock, pennor, McDonalds-figurer, suddigum mm mm. Min dotter ser likadan ut:)

  2. Ja du måste hålla med den var stor.. Hoppas den inte var tung också..
    Jag går också med ryggsäck jämnt en liten söt svart Champion i handväskstorlek..
    men den hänger bara på ena axeln.. jag ids inte bära runt på vanliga handväskor och vad har jag med mig jämnt ja du vet allt det gamla vanliga som vi kvinnor behöver det vill säga allt och ingenting.. Nu ska min stackars uttröttade hjärna slita sig från denna dator tangentbord och skärm ska gå ut och andas lite frisk luft.. Kram Nicki

  3. Jösses, stackars lilla med den ryggsäcken, jag hoppas den inte innehöll allt för mycket saker i. 😮

  4. De ser så lugna ut, barnen på dessa bilder. Fin samlingsbild med skuggor och ljus. Jag tror att flickan har en förälder som någon gång har överraskats av en störtskur. Därför har hon regnkläder i sin ryggsäck. Vad är det för djur som lufsar på trädstammen?

  5. Ja, det var väldigt vilken stor ryggsäck den lilla flicka har, hoppas den inte var alltför tung att bära. Ser mysigt ut där barnen är samlade och äter sin matsäck 🙂

    • Jag skulle nog gärna vilja veta vad hon hade i sen stora säck. Kanske äter flickan mer än andra. Eller så bjuder hon gärna andra på lite mat och kakor också. Men ingen hade så stor som hon.

  6. Hoppas det blev en trevlig utflykt trots ditt ledsna hjärta. Håller med dig om flickans ryggsäck. Den var i största laget för henne. Så fint det är när barnen går hand i hand genom livet.
    Jag brukar också ta med mig ryggsäck på vissa utflykter. Får med stativ ett par extra objektiv och lite matsäck. 🙂

    • Jag har också ryggsäck ofta med mig (prickig) men ibland bara en typ messengersväska då är det så mycket enklare att ta ut saker när man behöver det. När jag byter kamera eller så.
      Men skulle vi ha en sån stor väska som flickan har (proportionerlig) undrar hur långt vi skulle orka.

Kommentera gärna, tack! :)

