repris!…

foto: AntoniaB © 2016 Jag tor att jag hade den här bilden förr. Eller jag är säker. Men jag är lite stressad i huvudet. Jag bara undrar när går folk på semester? För trafiken är nästan värre utanför nu, än resten av året. Rent av hysterisk mycket trafik. Att ha öppet fönster är enbart jobbigt. Jag misstänker också att många kör fortfarande dubbat. Dubbad däck låter mycket mer en odubbat, dessutom river upp mycket mer asfalt vilket märk på fönsterblecket. Den blir snabbt svart. Och det andas vi in det. Kul… i nånting måste vi ju dö så varför inte i svart lunga. Politikerna blir nog gladast. Behöver inte betala pension till oss.

Och huvudverk har jag också. Nåväl …jag kan alltid glädje mig åt det faktum att nu var det ett tag sen jag sist hade verk i huvudet. Alltid nåt, jämfört med hur jag hade förr. Jippi.

17 thoughts on “repris!…

  1. Jag känner inte igen bilden och även om jag hade gjort det så kan man väl använda sina bilder hur många gånger man vill.. Industrisemestern börjar väl nu och då borde det vara lugnt kan man tycka men icke då kommer alla som turistar här så det är nog full rulle för jämnan nu..
    Vad sägs om att tillbringa upp till en timme på Essingeleden som Janne får göra när han ska hem..
    Åke kommunalt är uteslutet för hans del han börjar klockan 6 då skulle han få åka hemifrån klockan 4..

    Jag älskar innerstan men måste säga att jag inte skulle vilja bo där idag.. Åka in en sväng när man har lust känns bättre.. När jag bodde där som liten var det absolut inte den trafik som är numera..
    Nu har vi hört flera dagar i rad på nyheterna om kaoset vid slussen..
    Dom som kör på vinterdäck fortfarande lever farligt det är enormt stora böter och om dom åker fast så är det rätt åt dom..

    Vår nya bils vinterdäck är dubbfria det känns jättebra.. Vintrarna i Stockholm kräver inte längre dubbdäck….

    Hoppas du slipper huvudvärk och allt som hör till jag brukar tycka det är jätteskönt när vi kör upp på Skanstullsbron för då är vi på väg från stan..

    Blev en hel roman här men du drog upp ett intressant ämne.. Du får börja med munskydd som dom har i Kina eller var det Japan kanske..
    Kram Nicki

    • Det roliga är att jag har då många bilder dom aldrig visats, så förstår jag inte varför går jag bakåt i min bildarkiv.
      Kanske är det så som du skriver, folk åker bort, medan andra åker hit, så i slutändan ändrad just ingenting.
      Idag blev jag förgasad av starka lösningsmedel som användes i husets källare. Roligt var det inte. Var borta i skallen. Sen kom inte de inbokade kunder heller.
      Jag kanske skrev att vi fick översvämning på jobbet. Nu tredje gången på lika många år.
      Jag bara känner att turgudinna är verkligen aldrig på min sida.
      Otur har jag jämt, ständigt motvind får jag kämpa. När får jag lite medvind? Kanske ett helt år. För omväxlingens skull.
      Nåväl bara ta nya tag och gå till jobbet imorgon också.
      Kram!

      • Jag använder bilder som jag känner för just den dagen helt nya eller fem år gammalt spela roll bara dom passar in det jag skriver om just den dagen.. Låter jobbigt det där med lösningsmedel jag kan inte med den typen av lukter alls blir jättedålig .. Ja du skrev att du hade översvämning hoppas verkligen det är över nu och att du slipper något dylikt i framtiden både på jobbet och hemma.. Och håller tummarna att du ska få medvind snart.. Kram Nicki

        • Översvämningen är i och för sig över. Men efterarbetet har ju inte ens börjat. De kommer frilägga vissa delar av väggen och eventuellt taket så att torka ut, så roligt blir nog inte ett bra tag.
          Kram!

        • Nej det kan jag tänka mig.. Oftast vid översvämningar så brukar dom ha byggfläktar som står på dygnet runt det hade dom hos grannen här.. Hoppas allt går smärtfritt i alla fall tröst kram Nicki

  2. Ajsan … är du arg när du skriver? 😊 Men jo, jag håller med en del. Jag blir mer och mer tacksam att jag flyttade ut på ”landet” … iof sig så tillbringar jag väl mest sovandes där, men iallafall … 😊

  3. Men snyggt är fotot med små gula prickar mot muren. Jag har svårt att föreställa mig att bo i stan, tycker det låter tillräckligt där jag bor nu i utkanten. Hur är det med njurproblemen?

    • Jag har alltid varit asfaltblomma. Trivs i stan, men på senare tid har trafiken verkligen ökat. Jag har treglasfönster hemma och då hör man nästan inget, men öppnar jag fönstren blir dr jobbigt. Sen beror på också hur jag mår för dagen, ibland känselspröten är alldeles på ytan, är det blött ute blir ju per automatik ännu väsnare. På jobbet är ju värre då har jag inget treglasfönster så där känns som om jag sitter ute. Nästan. Värst egentligen att jag inte jan koppla bort, min kompis hör inte det alls. Hon går in i sig självt. Det kan inte jag.
      Det var inget njurproblem. Antagligen min ischias som vaknat till liv lite. Du vet, lagom till semester så att jag får veta att jag lever. Nu är den nästan borta. Nästan.

  4. Vi som har behov av att använda vägarna söderut från Sthlm påverkas kraftigt av lastbilsolyckan i Södertälje. Där är det nästan alltid trafikkaos och nu är det hopplöst.

    • Det är ju ganska så dåligt att ett enda bro som ska reglera trafikflödet. Pajar den så dör trafiken. Tur att bron inte rasade.

Kommentera gärna, tack! :)

