glömd…

fönster...foto: AntoniaB 2016 foto: AntoniaB 2016

13 thoughts on “glömd…

  1. Ett annat hus eller det första såg ju vitt ut..
    Fint gammalt och vackert är det i alla fall vad sorgligt om det blir bortglömt för evigt hoppas någon tar hand om det.. Kram Nicki

    • Det är ingen som tar hand om det. Det är ju i och för sig inga riktiga hus. Bostadshus, utan kallad för källare. Vinkällare, där man tillverkade vin och även förvarades de i huset. Oftast bildade dessa källor en gata.

  2. Ett vackert gammal hus som dolde sig i grönskan. Den nedre bilden väcker nostalgi, tankar om tid som flytt och om att snart är vi där vi också. Jättefina bilder.

  3. Äntligen 🙂 ser man vad som varit gömt. Bilden in genom fönstret gillas mycket. Ger en inblick i den tidigare ägarens vardag. Husets färg och stengrund är vacker.
    Tack för att jag fått varit utomlands ett tag. 🙂

    • Ja, jag blev också fascinerad av all tyg som var inne i huset, men det var en nät också för fönstret så det var inte lätt att ta bilden.
      Det kommer nog en hel rada bilder i år också, även om jag inte tog lika många bilder som förra året.
      Jag har tappat lite gnistan. Anmärkte igår en kompis också på vår promenad. Då jag inte tog en endaste bild.

  4. Inte nu längre när du har förevigat stugan.Tänk att gamla föremål kan vara så vackra.
    Börjar komma i ordning nu med tekniken hemma och kommer förhoppningsvis bli lite mer aktiv hos mina blogg-vänner.

Kommentera gärna, tack! :)

