gömd..nr 2

foto: AntoniaB 2016

12 thoughts on “gömd..nr 2

  1. Läser att du tjuvkröp, även du var alltså gömd för att då syn på det gömda huset. Och så tog du ett fint foto på de blå spirorna i farten.

    • Jag kanske överdrev lite. Jag skulle aldrig krypa i gräset för att få en bra bild det är alldeles för många fästingar som lurar sig i växtligheten. Jag gick på vägen och böjde mig lite.

        • Vissa är modiga andra tar lärdom. Jag har träffat en kvinna i mitt jobb som behöver hjälp med med det mesta efter att hon fick borelia. Hon har svårt att gå hennes röst låter som en förstörd ljudlåda. Jobbigt och ansträngande att förstå vad hon har att säga. Sånt är inte lätt att glömma och allt orsakade av ett litet djur som man knappt kan se. Och är lätt att missa även om kollar efter. Det gjorde min mor också. Hon kollade alltid när hon var ute i grönsakslandet och jobbade samt när hon var ute i slog. Nu är hennes leder är förstörda på grund av en liten fästing. Så nej tack.

        • Lärdom har jag nog tagit, men jag måste fortsätta leva. Jag går mycket i skog och mark och mitt liv skulle vara fattigt utan det. Misstaget jag gjorde var att gå för långt med shorts.

Kommentera gärna, tack! :)

