kollar bara…


Jag kollar dessa tomma lokaler som ligger nära Slussen (stockholm) på Skeppsbron om det är nåt på gång. De var nog tullhus förr, men nu har de stått där och skräpat ett bra tag. Man skulle helt kart göra nåt mer intressant av husen, men saker sker i snigelfart och överklagan på överklagan i denna stad.

Jag passade på dock att ta lite speglingsbilder. sånt gillar jag ju ändå. Så varför klaga 😉 tullhuset...foto: AntoniaB © 2016 tullhuset...foto: AntoniaB © 2016 tullhuset...foto: AntoniaB © 2016

14 tankar om “kollar bara…

  1. Jag undar om det är där ex-maken jobbade förr, han var på Tullen i Stockholm men den flyttade ju sedan bort mot Gärdet nånstans. Det var länge sedan tullen verkade vid Slussen tror jag, för ex-maken har bott i Finland snart tjugo år och innan dess var tullen som sagt på annan plats.
    Glad första maj till dig Antonia!

    Gilla

  2. En värld av drömmar vävd tänker jag på när jag ser dina fina speglingar. Visst vore det bra med lite info om vad som händer.

    Gilla

    • Tack! Jag vet inte, men kan vara så. Jag tycker isåfall skulle man kunna sätta upp lite info och kanske skisserna hur Slussen ska bli. Kanske finns det men i te direkt så att det stör för jag har inte sett nåt. Inte för att jag letade men man ska inte heller behöva leta tycker jag. Och med tanke på alla turister i stan så vore bildlig upplysning på sin plats.

      Gilla

Kommentera gärna, tack! :)

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.