körsbärsträden blommar 2016 också…

Det var verkligen inte meningen att ta bilder i år på blomningen, men jag hade vägarna förbi så då tog jag några bilder ändå. Mitt på dan, är ju inte direkt då jag vill vara på en sån ställe, för mycket folk för min smak. Dessutom tycker jag inte att träden har blommat speciellt fint på dem två senaste åren. Det är för glest för min smak. Det var för kallt för blomningen. körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016 körsbärsblommor...foto: AntoniaB © 2016

20 thoughts on “körsbärsträden blommar 2016 också…

  1. Someone else also had a really impressive post on cherry blossoms in Japan. If I could remember who it was, I’d send you both each other’s links.

  2. Det är ju så vackert så jag svimmar! Otroliga fina bilder så jag, innan jag svimmar, blir helt tårögd av lycka av allt det vackra. 😊❤

  3. Men bilder tog du ändå. Vilket jag tycker är bra. I Ö-o har vi bara lite utspridda körsbärsträd i staden. Så man blir lite avis på er stora prakt. Det drar människor, på gott och ont.
    Jag är mest förtjust i bild 14, 15 & 16. Konstnärliga och häftiga.
    Enligt vädersiare, är det bara att invänta regn, snö och blask idag. Så dina bilder livar upp tillvaron.

    • Tack! Kul att du gillar snurrbilderna, för det är så många som inte gör det. Knappt att jag vågar lägga ut såna bilder längre.
      Vädertroll hade rätt den här gången. Det är precis så även här. Regn, snö och kanske sol sen. Det får framtiden utvisa. Men det är april så allting är i sin ordning. Nästa vecka blir det andra bullar, för då är det majdrottningen som regerar. 🙂

      • Klart jag gillar dina ”snurrbilder”. Varför begränsa sig att ta bilder rätt upp och ner, som man ser dom med blotta ögat? Det är som att säga åt en konstnär som jobbar med akvarell eller olja: DU får bara använda dig av penslar. Vad blir det för konstnärskap? Man (trångsynta människor) måste förstå att det finns andra sätt att skapa och uttrycka sig på. Redskapen är många. Det är bara ens egen fantasi som står i vägen. Så kör din linje. Bry dig inte om vad andra tror eller tycker. Du är du och du är unik.
        PS. Jag är sugen på kanelbullar. DS.

        • Tack så mycket. Det värmde verkligen. Och du har rätt. Jag får göra bilder som jag vill ha de, med snurr och sträck i alla håll och kanter.
          Yes, kanelbullen. Det var längesen. Just nu plågar jag mig för viktens skull ( efter för mycket kanelbulle och glass i stora lass)
          men jag skickar en kram!

        • Jag kommer ihåg när du skickade över bullar till mig. Pang rakt genom rutan 😀
          Glöm aldrig! Det är du som bestämmer över dina foton och dina blogginlägg.
          Vet du … jag blev jätteglad för kramen.
          Ha det fint vännen.

Kommentera gärna, tack! :)

