en som bryr sig…

foto: AntoniaB © 2016

Det är sällan jag ser någon affärsinnehavare sopa upp och spola av gatan. Jag sopar upp också men har ingen möjlighet att spola den.
Restaurangen som har just sophanteringen från vår ingång gör det aldrig. Ser för jävligt ut,även trottoaren, då påsarna där avfallet förvaras ofta går sönder. Personalen går in vid just den dörren, men det enda de gör att slänger fimparna också på den skitiga trottoaren. Undra hur de har det i köket.  Äter just därför aldrig i den restaurangen.

Men i matbutiken på Odengatan kommer jag handla så fort är jag i trakterna. Ser fräsch och prydlig ut. foto: AntoniaB © 2016

10 thoughts on “en som bryr sig…

  1. Glömde..
    Så jag har massor av inside information om ställen där man absolut inte bör äta för ni skulle bara veta hur det ser ut i deras kök.. Kram!!

  2. Ja min sambo har kört sopbil lite då och då så han vet vad det handlar om det som är restaurangens skyldighet eller ansvar hoppas sopgubbarna över dom befattar sig bara med det som ingår i deras körning.. När det ser för jävligt ut så tar dom foton och skickar in till sina chefer sen får restaurang ägarna påbackning..
    Så ser det för jävligt ut så beror det inte på sopgubbarna,.. Kram!!

  3. Vi har också problem med restaurangen eller mest sopgubbarna faktiskt som ligger under butiken. De har sina sopor på innergården, där råttor och duvor hackar sönder soppåsarna. Vilket innebär givetvis när sopgubbarna tar dessa, så rinner det ofta massa geggamojsa ut, gamla dressingar, salladsblad, kebabbitar … genom hela korridoren ut på gatan, dessutom kommer kunder upp för samma trappa … äckligt är det! Slutar alltid med att jag eller någon av de andra i butiken får torka upp sörjan de skvätter runt. :-/

    • Det är restaurangens ansvar, inte sopgubbarnas. Om fåglar är framme bör de skaffa sig skåp där de kan låsa in påsarna.
      Här är det också jag om städar, för restaurangen gör det inte. Jag tror att de är blinda. Allihopa.

    • Det ser så fräsch ut i själva lokalen, men baksidan ser för jävligt ut och de bryr sig inte heller. Köket ligger i källaren. Vem vet hur det är där. Killarna som kommer upp för att röka ser inte så fräscha ut, och när jag försökte säga till de att de inte ska slänga fimpen, så ingen kunde svenska.

Kommentera gärna, tack! :)

