djupsinnig…

Ibland tar jag den här vägen, för att komma snabbare fram. och då fotar jag tvångsmässigt.  Men helst går jag runt hela kvarteren. Det känns lite läskigt att gå i tunneln. Speciellt när det är inte nån rusning. men på bild känns mer som nån galaktisk övergångsställe. Guldskimrande och lovande. Brunkebergstunneln...foto: AntoniaB © 2016 Brunkebergstunneln...foto: AntoniaB © 2016 Brunkebergstunneln...foto: AntoniaB © 2016 Brunkebergstunneln...foto: AntoniaB © 2016 Brunkebergstunneln...foto: AntoniaB © 2016Tunneln som är 231 m lång öppnades 9 juni 1886. Det tog 2 år att bygge den färdig.  det var inte så lätt att bygga den men gick ändå smidigare än dagens bygge. Och snabbare.

brunnkebergstunneln...foto: AntoniaB © 2016

29 thoughts on “djupsinnig…

  1. Wow!!!
    Dessa bilder är underbara. Får direkt en känsla av Sci-Fi.
    Jag kan förstå din oro att gå den vägen. Speciellt kvällar. Men å andra sidan kanske man får en ”Närkontakt av tredje graden” och far iväg till en främmande planet. Där man inte behöver bära på fysiska kameror, utan fotar genom ögonen.
    Härliga bilder.

    • Jag skulle aldrig våga gå där på kvällen. Då hellre går jag runt hela kvarteren.
      Nu var det morgon och lite rusning. Visst har den sci-fi känsla i bilden. 🙂

Kommentera gärna, tack! :)

