nära skarp….selfies

Idag ska jag vara lite modigt. Och bjuder på mig själv. Undrar samtidigt varför vissa har så lätt att visa selfie om sig själva i tid och otid. Medan jag får i princip ont i magen, ja i hela kroppen när jag bestämmer mig för det.

Känslan är det samma som när någon trycker ner mitt huvud under vatten ytan. Märker också att inte alls lätt att ta selfie. samt att jag inte heller har speciellt stort tålamod till detta.

Men enligt min statistik är minst visning på min sida på söndagar, så det gör det lite enklare.  Vilken dag är din sämsta dag statistiskt sätt? Förr hade jag onsdagar, men nu är det söndagar.

Nåväl…här kommer jag:

selfie...foto: AntoniaB 2016 selfie...foto: AntoniaB 2016 selfie...foto: AntoniaB 2016 selfie...foto: AntoniaB 2016 selfie...foto: AntoniaB 2016 selfie...foto: AntoniaB 2016 selfie...foto: AntoniaB 2016 selfie...foto: AntoniaB 2016 selfie...foto: AntoniaB 2016 selfie...foto: AntoniaB 2016 selfie...foto: AntoniaB 2016 selfie...foto: AntoniaB 201612 bilder …det bör ju räcka för hela år…eller hur? Och i princip inte en enda blev skarp…det är ju konst i sig 😉

 

 

35 thoughts on “nära skarp….selfies

  1. Bra gjort Antonia och modigt gjort var det också tummen upp.. Jag hade mig själv på windows live spaces och fick en massa konstiga typer efter mig fick då rådet av suporten att inte ha det då blev det andra bilder istället och efter det blev allt lugnt och så vill jag ha det..
    Vet inte vilka som är mina sämsta dagar men jag tror det är lördagar och söndagar för då är jag aldrig inne över huvud taget och då dör hela bloggen på något vis..Kram på dig!!

  2. Du är vacker och vilket fint hem du verkar ha! Tycker nog att det kan bli mer än 12 selfies detta året. 😉 Min statistik brukar nog generellt sett vara sämst på fredagar, å andra sidan har jag inte så många läsare så rent generellt är den inte så mycket bättre de andra dagarna heller. Får mer läsare när jag delar på Facebook, delar jag inte där så blir det inte lika många men jag har några trogna som brukar lämna kommentarer och det är roligt. I början skrev jag mycket för min egen skull men jag gillar mer och mer interaktionen med andra som läser min blogg och lämnar kommentarer. Ha en fin måndag!

    • Tack för din uppmuntran. Men det blir nog inte fler i år. Men dagsformen avgör ju sådana viktiga frågor 😉
      Jag är fascinerad av statistik och kollar varje kväll. Det är roligare om många som läser och tittar in än om ingen som bry sig.
      Ha en fin tisdag!

  3. Snyggt konstnärlig porträttserie, Antonia. Kanske var det inte meningen att bilderna skulle vara suddiga, men det ser ut som en effekt som passar här. Jag tar aldrig annat än skuggbilder på mig själv, men häromdagen riktade jag kameran mot spegeln när jag kom in. Bilden blev suddig, haha!

  4. Oj vad du var modig ! Att ta selfies är inget lätt för mig. Har provat men tittar av någon anledning uppåt så halsen blir hur lång som helst. De bilderna blir bara till att delita 😀 Du har lyckats! Snyggt med de olika varianterna och också med de suddiga för det är väl meningen att de ska vara suddiga gissar jag.

    • Tack!
      Det var inte meningen att de ska bli suddiga, men de blev det. Och gillade dessutom hur bilderna blev. Jag drog ner lite på färgmättnaden. Hade bilderna varit skarpa så kanske hade jag lagt in en eller kanske inget alls.

  5. Vad underbart att se bilder av dig – och du är vacker! Det säger jag inte av artighet, utan för att jag ärligt tycker så – min vän!
    På tal om selfies så där annars, dom är SÅ svåra att ta! Man blir ju förvriden då man tar dem med mobiltelefonen… försökte några gånger i dag… men äh, blev bara blaj. Ska försöka bli modigare med publicering! Kram!

  6. Kul att se hur du ser ut! 🙂 Inte alls dumma bilder, bara bra. Men jag håller med om; hur sjutton gör andra … jag får också svett i handflatorna när jag ska ta selfies, eller om andra fotar. Känner mig obekväm helt enkelt.

Kommentera gärna, tack! :)

