99 % …..

Google translate to english

Igår var den på 99 % idag är den hel full. Igår såg jag den först när den var en bit uppe, och då var ju redan försent att fånga den precis vid uppkomsten. Månen pratar jag om förstås…tänkte kanske idag skulle jag kunna fånga den men icke. Det ligger tjocka moln överallt.

Det får bli gårdagens smygande, på 99 %

månen...foto: AntoniaB 2016 månen...foto: AntoniaB 2016 månen...foto: AntoniaB 2016 månen...foto: AntoniaB 2016 månen...foto: AntoniaB 2016Att ha trädens grenar framför månen och se hur månen smyger upp är inte heller helt fel, eller hur? 🙂

15 thoughts on “99 % …..

  1. Fint med grenarna framför månen! I dag sover jag bra trots fullmånetider. Det fanns en tid då jag trodde jag påverkades av månen. Men det kanske jag gjorde i det hus jag bodde i på den tiden.

    • grejen är att jag tror inte alls på att månen påverkar sömnen. Jag har aldrig märkt det förr. Just nu sammanföll det med just fullmåne.
      Men de senaste månaderna har jag alltid en natt som jag sover nästan ingenting. Dock har jag aldrig kollat om det var full måne eller inte.
      grenarna var ju framför månen så man får göra det bästa av situationen. Precis som jag brukar göra när jag inte kan sova. Då läser jag. men just den här natten hade jag ingen ro för att läsa. Och DET var nog mer jobbigt än att jag inte kunde sova.

Kommentera gärna, tack! :)

