flygande insekten…

google translate to english

Visst ser falken ut som en insekt på den första bilden. Det är en sorts jaktfalk, men vet inte vilken exakt. Det är många olika storlekar och utseende på dem, så jag nöjer mig med att det är en falk. Åtminstone är jag säker på det. 🙂
Stiligt klädd var han också. Mannen alltså. Många som flockades runt om honom, men valde bilder där trängseln var mindre. jaktfalk...foto: AntoniaB © 2015 jaktfalk...foto: AntoniaB © 2015 Efter lite funderingar och eftertanke tror jag att han kände att han kan lita på mig. Och sträckte fram en handskar så att jag skulle kunna få närkontakt med falken. Men jag nappade inte. jaktfalk...foto: AntoniaB © 2015 jaktfalk...foto: AntoniaB © 2015 jaktfalk...foto: AntoniaB © 2015

27 thoughts on “flygande insekten…

  1. Vilken härlig bildserie på mannen med falken! Jag har varit på något ställe i Danmark där man hade uppvisning med flera falkar. Det är mäktigt. Vet inte heller om jag skulle ha nappat på att ha falken på armen, men kanske ändå.

  2. Jag håller med fullständigt ang den första bilden. Och jag hade nog inte heller tagit emot handsken. Hujedamig! 😨

Kommentera gärna, tack! :)

