zoo övergår till nöjespark…

Google translate to english

Förr i tiden var djurparken och nöjesparken två separata anläggning. Men sen några år sen har djurparken köpt även nöjesparken som låg ju precis bredvid. Det är inte så där jätteavancerade som här i Stockholm, men charmig ändå. Det var mitt på dagen, så det var inte speciellt många jag träffade, och varm var det också. ...foto: AntoniaB © 2015

Utanför den fina karusellhuset är även en minitågstation, för de absolut minsta. tuff-tuff...foto: AntoniaB © 2015

En underbar gammal karusell som snurrar än. Men jag var den enda som gick runt där. Det var ganska skönt det var ju korsdrag inte bara hästdrag.  karusell...foto: AntoniaB © 2015 karusell...foto: AntoniaB © 2015 karusell...foto: AntoniaB © 2015 karusell...foto: AntoniaB © 2015

Vissa hästar är ålderstigna men de ställer upp för att roa. Tandläkare kostar en förmögenhet även i hästvärlden. karusell...foto: AntoniaB © 2015 karusell...foto: AntoniaB © 2015

11 thoughts on “zoo övergår till nöjespark…

  1. Vad fint det är vilka vackra gamla saker fint att dom bevarar sådant..
    Ha en härlig helg i vårt vinterland och kanske blir det en massa fina foton..
    Kram!!

    • Jag kom på nu att jag borde ha frågat om jag fick åka ett sväng.

      Jag vet inte om jag kommer ut i helgen om det inte blir extremt väder, men det blir ju inte.
      Jag är lite låg och trött.
      Kram!

Kommentera gärna, tack! :)

