…det var utryckning och den väckte många själar…

Det var blåljus överallt. Det ser alltid dramatiskt ut, speciellt på kvällen. Alla undrar och ingen vet nåt. Flera har ju gått fram och frågade poliserna vad har hänt, varför vägen är avspärrat. De fick svar och jag fick gissa.

polis...foto: AntoniaB 2016Och jag gissade på vägkontroll eller att de  letade efter nån. Även om jag känner trygghet, så väcks också oro till liv. Varför? Det vet jag inte…men när jag tittade på bilderna igenom så såg jag att andra har också blivit oroliga.

När jag fick syn på den gamla damen i sin sängkappa på bilden ovanför , kollade jag igenom alla bilder jag tog och se vad jag såg. En hel samling av oroliga själar. Kolla själv:

polis...foto: AntoniaB 2016Framför gumman i slängkappa stor en lite flicka, lika lång som gumman själv, hon är orolig, och gumman försöker trösta flickan. Mittemot de på andra sidan skyddsrumsdörren står en kvinna i vitt klänning. Hennes hår är flätad och hänger ner på hennes rygg. Hon känner också oro. Och bakom gumman står polisen i skärmmössa, något korpulent och antecknar händelseförloppet. Vad DE har varit med om vet förstå inte jag.  🙂 Jag bara observerar. Och ni kanske ser absolut ingenting. 🙂

17 thoughts on “…det var utryckning och den väckte många själar…

    • Eller hur. Fast jag blev osäker om ni kan se alla dessa figurer på bilden jag satt i. Jag kanske för en gångs skull borde jag lägga in den i en större format..

Kommentera gärna, tack! :)

