stor men ändå inte störst…

Jag visste att månen skulle upp tidigt på Julafton därför laddade jag för att möte den på Västerbron, då hela dagen var ju molnfritt.
Tyvärr gick ju inte allt som jag hade hoppats på, då det blev skumt på himlen bara för det. Det var nu inget moln direkt, men det var ändå nåt som skymde månen. Synd mycket synd för jag ville ju fånga den just när den kom upp. Jag minns från förr kanske i början av 90-talet när månen vaknade tidigt på eftermiddag och var så superstor att jag knappt trodde mina ögon. Sen har jag inte sett en sån stor måne, och det blev ju inte den här gången heller.

Men det blev bilder, inte som jag hoppades på, den visade ju sig något senare, men då har den redan krympt en aning. 😦

Och kallt var det också för det blåste rakt igenom mig, naturligtvist hade jag ingen handskar med mig, och bilderna blev nog lite darriga. Nåväl….här kommer några:

fullmånen...foto: AntoniaB 2015 fullmånen...foto: AntoniaB 2015 fullmånen...foto: AntoniaB 2015 fullmånen...foto: AntoniaB 2015 fullmånen...foto: AntoniaB 2015 fullmånen...foto: AntoniaB 2015 fullmånen...foto: AntoniaB 2015 fullmånen...foto: AntoniaB 2015

Nu får jag väl vänta några åt till innan den kommer upp på dagtid. Typ kl 3 på eftermiddag, vore en mycket bra tid.

20 thoughts on “stor men ändå inte störst…

    • Thank you! Unfortunately it was cloud when the moon came up, would have liked to have shot it a little earlier. I hunt the Moon until I can shoot it when it is at its greatest.

  1. Det där med vantar är svårt. Finns i materialet neopren. Som dykare brukar använda. Kostar säkert en del. Själv har jag inte inhandlat några, men borde väl. Vi får se … när vädret blir bättre 😉

Kommentera gärna, tack! :)

