zoo…/1

Ja, nu är jag framme och målet var Zoo-n, jag vill inte sticka under stol att jag gillar djurpark och samtidigt är medveten om att många tycker att det är ett fruktansvärt ställe. Åsikterna går isär, så gillar du inte djur i djurpark kan du hoppa över de näst kommande inläggen.
Och säg inte att jag inte har varnat…

djurpark...foto: AntoniaB © 2015

Djurparken är extremt lummig då den öppnades 1866 så växterna har haft mycket tid på sig att vaxa till sig. På det 17 hektar stora området  finns det cirka 10 tusen djur och 2000 växter. Så det är mycket att se, och ännu mer att missa.

djurpark...foto: AntoniaB © 2015 djurpark...foto: AntoniaB © 2015 djurpark...foto: AntoniaB © 2015 djurpark...foto: AntoniaB © 2015 djurpark...foto: AntoniaB © 2015 djurpark...foto: AntoniaB © 2015 djurpark...foto: AntoniaB © 2015 djurpark...foto: AntoniaB © 2015

12 thoughts on “zoo…/1

  1. Yes, I too have mixed feelings about zoos. I do wish that all animals could roam free in the wild but I must be realistic that without zoos, the risk of extinction for many wildlife species is certainly greater.

    • Jag är så försenad med mina bilder att sommaren kommer att fortsätta här en bra tag till. Och kanske inte bara på bloggen, i verkligheten verkar också vara hyfsat Midsommarvärme ute. 😉

  2. Vilken härlig grönska på dina foton! Passar bra att se sådana bilder nu när det är mörkt och grått ute.
    Jag tycker att det är OK med djurparker bara djuren har det bra med tillräckliga utrymmen att röra sig på.

  3. Jag har inget emot djurparker. Tvärtom. De gör ett jättejobb genom forskning och avelsprogram. Dom hjälper också allmänheten i utbildning om utrotningshotade djur.
    Din vandring börjar väldigt lummig och grönskande. Känns som du är på väg in i en tropisk djungel. Jag hade inte haft något emot att bli dragen runt i en kärra. 🙂 Ska bli intressant att se kommande bilder.

    • Bra. För det kommer nu en hel del djurbilder framöver. Det var väldigt varmt, och extra många barn. Dock det är fortfarande är pli på barnen så de var inte direkt jobbiga men ganska roliga. 🙂

Kommentera gärna, tack! :)

