drömboendet?….

Jag har alltid varit förtjust i ett hus i Budapest. Har alltid drömt om att kunna bo där. Alla drömmar blir ju inte sanna och definitivt inte allas drömmar. Trösten jag ger mig själv är att huset mittemot ser inget vidare ut. Parkeringshuset. Anskrämligt, även om den ser lite tufft ut på bild, men absolut inte i verkligheten. Men jag misstänker att man kan faktiskt se över detta parkeringen från lägenheten i art deco. parkeringshus...foto: AntoniaB © 2015 artdecohus...foto: AntoniaB © 2015

Högst upp hade jag velat bo, där med balkongerna. Men jag kunde ju husera i hela huset i flera etapp. Jag vet inget om huset, heller om det var kanske en modehus för länge sen, eller nåt annat. Längs ner var väl bokaffär eller om det var skivaffär minns inte så noga idag. artdecohus...foto: AntoniaB © 2015 artdecohus...foto: AntoniaB © 2015 kyrkan...foto: AntoniaB © 2015Förutom parkeringshuset så står även en kyrka på torget.

11 thoughts on “drömboendet?….

  1. WOOOOW!!! Kan förstå att du vill bo där! Tänk att stå där på balkongen med kungakrona på huvudet och vinka till de nedanför. 😉

  2. Jag och även hustrun fantiserar ofta om hur det skulle vara att bo på olika resmål. Än så länge överväger ”borta bra men hemma bäst” men man vet ju aldrig.
    Pampiga fasader dom har där i Budapest! Är lägenheterna lika fina?

Kommentera gärna, tack! :)

