supercellen börjar bolma in…

Trots att jag såg hur det såg ut ovanför så trodde jag naturligtvis att  vädret skärper upp sig och blåser över innan det ens sätter igång. väder...foto: AntoniB © 2015

För mot andra hållet var ju fint och ljust som på vilken sommar dag som helst. Därför tog jag lite bilder på balkonger och fasader. Det finns alltid nåt att glo på fasader. ett myller av olikheter och lösningar. balkonger...foto: AntoniB © 2015 balkonger...foto: AntoniB © 2015

Jag undrar alltid när jag ser bara en enda balkong på fasaden varför är det så. Vem hade just den lägenheten. balkong...foto: AntoniB © 2015 kram...foto: AntoniB © 2015Det var ju varmt, småttingarna hade nog värre än vi hade, men jag själv kan tycka att det är varmt när det är väl varmt. Och det var varmt! 😅

man...foto: AntoniB © 2015

Börjar blåsa upp, se bara på hans hår och lasson runt halsen som fick eget liv.  cykelbana...foto: AntoniB © 2015 supercell...foto: AntoniB © 2015Det börjar rulla in supercellen över maktens boning, men tänkte inte så mycket på det att det kanske inte så snäll moln att borde dra mig under eller så. Arkitekturen och folklivet lockade och inte att glömma bakelserna som jag var på jag på också.

13 thoughts on “supercellen börjar bolma in…

  1. Vilka fina fasader och balkonger, sådan stämning! Speciellt i bilden med barnet och kvinnan.
    Ibland är det svårt att ladda ner dina inlägg, att få dem fram på datorn alltså (stationär), då där är många bilder – men jag hoppas problemet är tillfälligt.

    • Märkligt. För bilderna är små i format. Går inte förstora heller. Det är storlek 480×640 just för att undvika laddningsproblemet.
      Mycket konstigt. Gör jag dem mindre blir inte mycket att se. 😦
      Hoppas att WordPress har tillfälligt problem.

  2. Himlen lovar verkligen oväder och vilka fina gamla hus och beundransvärt att du orkar gå omgring och fotografera när det är varmt jag brukar lessna fort vid sådana tillfällen eftersom jag trivs bättre i svalare väder.. Ha en fin kväll Kram!!

    • Det är därför jag åker slutet på maj och början av juni. Men sen blev ju jättevarmt. Puhhhh…
      Men jag ville inte sitta still ändå, när det är så mycket att se. 🙂
      Kram!

  3. Ja, jag har också undrat lite ”vem bor där?” när det enbart är en enda balkong på en fasad … ofta väldigt vackra sådana. Underbar bild på den ”blåsiga” mannen. 😀

  4. Den översta fasadbilden gillar jag bäst tillsammans med mannen och slipsen. Fotot på fasaden ger mig en lite kuslig känsla. Vet inte varför.

  5. Första bilden är dramatiskt vacker. Underbar arkitektur följer med balkonger och fönster. Bilden på kvinnan med barnet är fin. Snart är det dags för bakelser. 🙂
    Fin bildserie.

Kommentera gärna, tack! :)

