dörren och tunneln…

Jag är kanske lite tjatig och tar tid innan jag kommer fram. Och frågan är också vart är jag på väg? Jag håller på att lämnar bron som i sin hela längd är 606 m. Ön jag var på har en längd på 2,5 km gånger tillbaka så det blev 5 km plus lite hit och dit med olika avstickare. Och nu har jag bestämt mig att jag ska ta mina favorit bakelser (2)  och dit är det minst 1,5 timme att gå till. För ja, jag går överallt. Och tar bilder.  Så här är den andra tunnels på andra sidan bron. Lika vacker och den där dörren är bara för mycket. Men jag undrar förstås vad den går, vad är det som döljer sig bakom. tunnel...foto: AntoniaB © 2015tunnel...foto: AntoniaB © 2015

Här är någon som bor tror jag. ingen tiggare dock , men hemlös. Undrar vart han tog vägen sen när skyfallet kom senare. För här rann nog in vattnet ohejdat. Det är jag säker på.  port...foto: AntoniaB © 2015Vad är det som döljer bakom dig.! Vad har den för funktion. Det fanns ingen skylt att läsa om det så den förblir en hemlig ingång.

13 thoughts on “dörren och tunneln…

  1. Jättevacker dörr och lite spännande att du inte vet vad som är bakom kanske kan du googla på det.. Ha en fin fortsättning på det som är kvar av den här dagen det börjar redan skymma Kram Nicki

  2. Ursnygg port och kakelsättningen i tunneln får också plus. jag förstår att du går, det gjorde jag också alltid på alla stadssemestrar. Men att lägga på en och en halv timme när du redan har gått ca 6 km, hmm… det måtte ha varit goda bakelser! Fina bilder igen!

  3. Galet vacker dörr! Gå 1,5 timme för bakelse, det är normalt … jag kan gå 2,5 timmar för min speciella räktapas i Marbella när jag är där. 😀

  4. Tjusig dörr med härligt grön färg, som ruvar på en hemlighet. Tufft att behöva gå 1,5 timme för att stilla bakelsebegäret. Nu blev jag sugen på en bakelse. Kanske blir det av i helgen. 🙂

Kommentera gärna, tack! :)

