förre stormen…

Jag har hunnit runt på ön, och missat en hel del. Kanske nästa år går jag en runda på ön kanske inte på hela men i alla fall runt fontänen på kvällen. Om vår värld står på bena då också. musikfontän...foto: AntoniaB © 2015 musikfontän...foto: AntoniaB © 2015 musikfontän...foto: AntoniaB © 2015 musikfontän...foto: AntoniaB © 2015 musikfontän...foto: AntoniaB © 2015 musikfontän...foto: AntoniaB © 2015 musikfontän...foto: AntoniaB © 2015På första bilden ser man hur de mörka molnen smyger sig fram, och de kommer drabba mig och många andra med. Men här hade jag ingen aning om hur det blir sen.

16 thoughts on “förre stormen…

        • Tack för att du förstår. Jobbet börjar äntligen rulla igång. Styrelsearbetet tar mycket mer tid än jag trodde. Mycket att göra i huset. Fönsterrenoveringen blev just klar. Målade köket. Kvar är resten av lägenheten. Utställningen tog ju också sin tid med förberedelserna, nu är den överstökat och små sur på mina bekantar och andra som lovat att komma för ingen kom. Sånt känns ganska tungt, för man känner rätt så ensamt.
          Nåväl överlever det, men kanske inte glömmer.
          Tror att jag drog allt.
          Ju imorgon ska spindelmannens spindellya saneras av Anticimex och jag ska släppa in dem. Finns en viss oro inom mig att de kanske försöker fly. Jag ryser.

        • Huvva! Spindlarna hade jag glömt! Så skönt att det blir sanerat! Förstår att du är besviken på dina vänner och bekanta som inte dök upp på utställningen. Folk har så bråttom nuförtiden.

          Ska du själv måla lägenheten? Vi har också massor som ska renoveras, men ingen ork. Du får avsäga dig platsen i styrelsen om du inte hinner/orkar med det.

        • Ja, jag målar själv. Ganska så kul, förutom taket.
          Det är bara vissa saker som försummades som tar tid. Plus att göra mallar som efterkommande ska ha det lättare med saker som ska göras. Plus nyhetsbladet som är mitt skötebarn. Folk ska veta vad som händer i huset.
          Ganska roligt att sitta i styrelsen. Man får bågets så mycket.

    • Avslutet och att säga hejdå från ön. Cirkeln har hunnit runt, och jag har gått mycket. Jag går extra mycket på semestern, och har ingen vett heller att sätta mig någonstans. Lite galet. Jag tar med mig alltid en stegräknare, men sen vill min mamma ha den. Så jag blir utan. Livet är hårt. 😉

Kommentera gärna, tack! :)

